  • Data: 2005-09-27 09:49:06
    Temat: Laickie pytanko - prosze o fachowe rady
    Od: "Majkel" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Nie czytam tej grupy czesto. Przejrzalem nascie postow w dol ale nie
    zauwazylem dyskusji na interesujacy mnie temat. Poza tym chcialbym aby
    Szanowni Grupowicze omowili moj konkretny przypadek.

    Sytuacja nastepujaca:
    Kolega prowadzi dzialalnosc gospodarcza. Jest to jednoosobowa dzialalnosc
    gospodarcza (tak chyba sie to nazywa). Nie ma wpisu do KRSu tylko wpis do
    ewidencji dzialalnosci gospodarczej.
    Z tego co wiem to kolega placi pelne ubezpieczenie zus czyli ok. 700-800zl.

    Ja jestem zatrudniony na pelnym etacie ale dotychczas bylem studentem a
    ubezpieczenie moje placil ojciec. teraz ojciec przeszedl na emeryture i
    musze odprowadzac od siebie ubezpieczenie sam. Z tego co rozumiem to teraz
    ja rowniez bede musial placic ok. 700-800zl na spolke z kolega za swoje
    ubezpieczenie.

    Prosze o dop na nastepujace pytania:

    1. Czy istnieje sposob na zmnejszenie oplat na ubezpieczenie kolegi?

    2. Czy istnieje sposob na zmnejszenie oplat na moje ubezpieczenie?

    3. Czy to prawda ze jak bede zatrudniony na 1/4 etatu to ok. 1/4 bede placil
    skladek? Czy wtedy upowaznia mnie to do korzystania w pelni np. z
    publicznej sluzby zdrowia?

    4. Slyszalem kiedys cos o zatrudnieniu jako "pomoc w gospodarstwie rolnym".
    Czy to prawda ze wtedy swiadczenia wynosza ok. 100zl/mies? Jakie warunki
    trzeba spelniac? Kto moze byc ta "pomoca"? Czy wtedy upowaznia mnie to do
    korzystania w pelni np. z publicznej sluzby zdrowia?

    Bardzo prosze o jasne i tresciwe odpowiedzi gdyz slyszalem juz sporo
    sprzecznych opinii i mam straszny metlik w glowie. Prosze rowniez o
    wskazanie przepisow prawa ktore reguluja te kwestie. Z gory dziekuje i
    pozdrawiam.