  • 11. Data: 2006-11-09 12:16:43
    Temat: Re: Kto ma zapłacić VAT, faktura dla klienta z Unii.
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Martiness" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:eitg6l$49q$1@inews.gazeta.pl...
    > Jezeli poprzez "podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na
    > terytorium Wspólnoty, ale w kraju innym niż kraj świadczącego usługę"
    > rozumielibysmy np. osoby fizyczne, nie placace VATu to wtedy opisywane w
    > watku uslugi nie podlegaly by VAT.

    ja rozumiem to dosłownie: podatników tego podatku, niekoniecznie płacących
    ten podatek

    > Rozumiem, ze ustawie jest gdzies zdefiniowane (bo nie znalazlem), ze
    > ilekroc mowi sie podatnik, to znaczy platnik podatku od towarow i uslug.

    ja też nie znajduje, ale może słabo szukam :)

    > Bo jesli nie, to semantycznie podatnikiem jest kazdy przecietny Jan
    > Kowalski, John Smith itd :)

    no nie, ustawa wymienia kto jest podatnikiem

    > Pozdrawiam,

    i wzajemnie

  • 12. Data: 2006-11-09 12:56:29
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > miejsce opodatkowania usług, o których piszesz, bardzo konkretnie
    > precyzuje art.27 ust. 3 i 4
    > i z niego jasno wynika, że swiadczenie takich usług dla odbiorcy z innego
    > kraju UE nie podlega pod polski vat pod warunkiem, że odbiorca ten jest
    > podatnikiem vat,

    Jesli slowo "podatnikow" znaczy "platnikow VAT" to masz racje :)
    Ja mam inna sytuacje, bo swiadcze uslugi poza UE i w moim przypadku przepis
    z art 27 mowi o "osobie" a nie "podatniku".

    M.

  • 13. Data: 2006-11-09 20:54:39
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>