  • 1. Data: 2002-04-25 18:47:42
    Temat: Księgowanie utargu
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Jak zaksięgowąć utarg dzienny z kasy. Robię raport dobowy i co? Wpisuje do
    rejestru sprzedaży razem z innymi fakturami Vat, czy robię osobne
    zestawienie?

  • 2. Data: 2002-04-26 06:05:08
    Temat: Re: Księgowanie utargu
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, .:: Wojtek ::. wrote:

    >+ Jak zaksięgowąć utarg dzienny z kasy. Robię raport dobowy i co? Wpisuje do
    >+ rejestru sprzedaży razem z innymi fakturami Vat, czy robię osobne
    >+ zestawienie?

    Zaraz... przestałem rozumieć; na wstępie zeznaję że nie
    mam kasy, ale byłem przekonany że *jeśli jest kasa* to "kasuje"
    się również faktury ! (i kopię spina "trwale" z paragonem).
    Coś źle rozumiem ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-26 08:02:11
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Kasa fiskalna służy do rejestrowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych. Z
    tego co mi wiadomo można również całą sprzedaż puszczać przez kasę, ale
    podobno należy o tym powiadomić US.
    Ja w swojej firmie robię to tak: faktury vat dla osób nie prowadzących
    działalności gospodarczej (z paragonem) do jednego rejestru, faktury vat dla
    firm do drugiego rejestru, raporty dobowe wklejam sobie chronologicznie do
    zeszytu, na koniec miesiąca drukuję raport fiskalny okresowy i robię
    zestawienie: rejestr faktur vat dla firm + raport fiskalny okresowy.
    Sprzedaż netto przenoszę sobie jedną pozycją do PKPiR.
    Pozdrawiam. Hania.

  • 4. Data: 2002-04-26 13:23:40
    Od: v...@p...pl (vikemi)

    From: "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"

    > Zaraz... przestałem rozumieć; na wstępie zeznaję że nie
    > mam kasy, ale byłem przekonany że *jeśli jest kasa* to "kasuje"
    > się również faktury ! (i kopię spina "trwale" z paragonem).
    > Coś źle rozumiem ?

    Przestales rozumiec, bo nie masz "kasy"...
    Nie wszyscy podpinaja paragony do faktur "jak leci".
    Wszystko opiera sie na przyjetym sposobie prowadzenia rejestru i
    ksiegowania.
    Mozna podpinac paragony do wszystkich faktur, ale nie ma
    takiego obowiazku.
    Raport dobowy mozna wpisac na koniec kazdego dnia,
    albo zbiorczy raport okresowy na koniec miesiaca...

    --
    vik.emi

  • 5. Data: 2002-04-26 13:23:41
    Od: v...@p...pl (vikemi)

    "HANIA" <h...@w...pl>
    > Kasa fiskalna służy do rejestrowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych. Z
    > tego co mi wiadomo można również całą sprzedaż puszczać przez kasę, ale
    > podobno należy o tym powiadomić US.

    IMHO nie, nie powinno sie jednak dokonywac zmian w ciagu roku
    obliczeniowego.

> [...]
    > zeszytu, na koniec miesiąca drukuję raport fiskalny okresowy i robię
    > zestawienie: rejestr faktur vat dla firm + raport fiskalny okresowy.

    A gdzie rejestr faktur dla OF ? i wystornowanie tychze faktur
    z raportu okresowego ?
    Wiem, ze to uciazliwe, ale w niektorych US-ach tak sobie zycza.

    --
    vik.emi

  • 6. Data: 2002-04-26 23:18:26
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "vikemi" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
    > "HANIA" <h...@w...pl>
    >
    > IMHO nie, nie powinno sie jednak dokonywac zmian w ciagu roku
    > obliczeniowego.

    > dla

    Masz osobną numerację dla DG i osób fizycznych ?
    IMHO powinien być tylko jeden rejestr.
    Resztę robię tak samo.

    > A gdzie rejestr faktur dla OF ? i wystornowanie tychze faktur
    > z raportu okresowego ?
    > Wiem, ze to uciazliwe, ale w niektorych US-ach tak sobie zycza.

    w nowym rozporządzeniu vatowskim stoi:
    "§ 36.
    3. W przypadku gdy faktura dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy
    zastosowaniu kasy rejestrującej, do kopii faktury podatnik powinien
    dołączyć paragon dokumentujący tę sprzedaż. " ( w starym też było w § 38 )

    czyli do rejestru wpisujesz faktury "nie rejestrowane" na kasie oraz
    raport fiskalny miesięczny - faktur z podpiętym paragonem nie wpisujesz.

    pozdrawiam
    Ryszard G.