  • Data: 2008-12-03 12:58:21
    Temat: Księgowanie UoD - kilka pytań
    Od: "Tomek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wypłacam wynagrodzenie z tytułu umowy o dzieło.
    Powiedzmy 100 brutto, czyli przy 20% KUP do wypłaty
    dla gościa idzie 85zł a 15zł odciągam na zaliczkę.

    Do KPiR wpisuję tą stówę w dacie wypłaty
    - tylko że nie jestem pewien czy całe 100zł ma iść
    do kol. 12(wynagrodzenia), czy 85 do k.12 a 15 do k.13?

    -----

    Jeszcze jedno pytanie - na rachunku wystawca nie zaokrąglił
    postawy opodatkowania do 1zł, zawyżył należny podatek o 1zł
    i tym samym zaniżył swoją wypłatę o 1zł.
    Jakoś wcześniej podczas przelewania tego nie zauważyłem
    - ale skoro już się zorientowałem, to co z tym zrobić?

    Rachunków korygujących przepisy nie przewidują, za to
    w rozporzadzeniu do KPiR jest mowa o notach korygujących
    wystawianych do dowodów obcych - takie coś powinienem wystawić?

    Czyli - dopłacam mu 1zł, zaliczkę wpłacam 1zł mniejszą niż wykazał
    i wystawiam notę do rachunku z korektą tych błędów - przejdzie?

    Pozdrawiam,
    Tomek