  • 1. Data: 2002-02-06 08:11:25
    Temat: Książki i czasopisma a VAT
    Od: "Tomasz Szafranowski" <t...@i...pl>

    Witam grupowiczów

    Pytanie: czy drukarnia drukująca na zlecenie wydawcy książki i czasopisma
    (posiadające ISBN lub ISSN) ma obiążać wydawcę podatkiem VAT (w jakiej
    wysokości i na jakiej podstawie)?

    Tomasz Szafranowski
    t...@i...pl

  • 2. Data: 2002-02-06 08:48:55
    Temat: Re: Książki i czasopisma a VAT
    Od: "Augustyn Bochniak" <b...@p...onet.pl>

    Proszę się zwrócić z tym pytaniem do Biblioteki Głównej. Gdy otrzymasz nr
    ISBN lub ISSN , nie powinni obciążać VAT -em
    Dokładnych nie mam namiarów, mogę mieć w poniedziałek
    Gustaw

  • 3. Data: 2002-02-06 09:09:00
    Od: "M.Pawelec" <b...@k...net.pl>

    Użytkownik "Augustyn Bochniak" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3qqlp$671$1@news.tpi.pl...
    > Proszę się zwrócić z tym pytaniem do Biblioteki Głównej. Gdy otrzymasz nr
    > ISBN lub ISSN , nie powinni obciążać VAT -em

    To nie tak. Wszystkie publikacje są obłożone VAT-em, niektóre tylko w
    wysokości 0% - wydawnictwa specjalistyczne. Inne 7% np. gazety - chociaż
    posiadają ISSN.
    Michał

  • 4. Data: 2002-02-06 09:56:12
    Temat: Odp: Książki i czasopisma a VAT
    Od: "michal siwek" <m...@e...pl>

    a moze to tak ze ty wystawiasz wydawcy faktur z 22% vatem, a to on juz
    odzyskuje zaplacony vat, i sam na produkt ustala inna stawke vatu

  • 5. Data: 2002-02-06 10:06:00
    Od: "Tomasz Szafranowski" <t...@i...pl>

    Uściślę pytanie:

    Czy fakt, że książki są obłożone vatem 0% a czasopisma 7% oznacza to, że vat
    w tej wysokości nalicza:
    1. drukarnia
    2. czy też tylko wydawca, a drukarnia jak zawsze 22%?

    Pozdrawiam

    Tomasz Szafranowski
    t...@i...pl

  • 6. Data: 2002-02-06 10:19:42
    Od: "richo" <n...@n...com.pl>

    "Tomasz Szafranowski" <t...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > w tej wysokości nalicza:
    > 1. drukarnia
    > 2. czy też tylko wydawca, a drukarnia jak zawsze 22%?

    Na chlopski rozum to drukarnia drukuje, a na taka usluge (i materialy)
    stawka VAT wynosi 22% (niezaleznie od "przedmiotu" druku). Na sprzedaz
    pism stawka wynosi 7% (jesli masz ISSN czy cus), wiec jako wydawca
    odliczasz sobie 22% VAT i zwracasz 7% VAT do US.

    ---
    richo

  • 7. Data: 2002-02-06 10:57:25
    Temat: Odp: Ksi?żki i czasopisma a VAT
    Od: "Andrzej Kierzkowski" <a...@h...pl>

    Użytkownik "Tomasz Szafranowski" <t...@i...pl> napisał:

    > Pytanie: czy drukarnia drukuj?ca na zlecenie wydawcy ksi?żki i
    > czasopisma (posiadaj?ce ISBN lub ISSN) ma obi?żać wydawcę
    > podatkiem VAT (w jakiej wysokosci i na jakiej podstawie)?

    Po długiej walce, jeżeli jest to książka lub czasopismo
    specjalistyczne, to 0%.
    Zobacz http://www.wydawca.com.pl/wydawca/notki/n0205.html

    Ale jazda w zeszłym roku była niezła...

    pozdrowienia