  • 1. Data: 2002-03-05 16:08:33
    Temat: Koszty uzyskania przychodów
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    Witam!

    Im bardziej w to wnikam, tym mniej rozumiem: na PIT-11 od pracodawcy mam
    ok. 4000zł (pozycja 35+39). Korzystam z kilku programów do wspomagania
    rozliczenia PIT-37 i widzę tu rozbieżności: czy wpisywać do PIT-37 pełną
    kwotę czy muszę ograniczyć się do 1110,72zł; rózne programy traktują to
    różnie. Po przejrzeniu kilku aktów prawnych wynika, że raczej 1110,72, ale
    w takim wypadku co dzieje się z różnicą PIT11-PIT37?

    Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za lame ;-)

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    http://BIOS.pl
    -> Medżik DiscoPolo Mejker: http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 2. Data: 2002-03-07 10:35:17
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodów
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Artur 'Zmechu' Prokopiuk napisał(a) w wiadomości:
    <9...@1...16.1.95>...
> [...]
    >różnie. Po przejrzeniu kilku aktów prawnych wynika, że raczej 1110,72, ale
    >w takim wypadku co dzieje się z różnicą PIT11-PIT37?

    do formularza wpisujesz całość KUP czyli te ok. 4000 zeta.
    W razie wątpliwości odsyłam do objaśnień do wypełnienia PIT-37
    http://www.mf.gov.pl/podatki/pity_2001/obj_pit_37.do

    Magdip

  • 3. Data: 2002-03-07 23:36:24
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.soc.prawo.podatki, "Magdip" <m...@o...pl>
    napisał(a):

    > http://www.mf.gov.pl/podatki/pity_2001/obj_pit_37.do
    Dziękuję, ale dalej nie rozumiem.... Czym się praktycznie różni
    "suma kosztów uzyskania przychodów z tytułu stosunku pracy" od
    "zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodów z tytułu stosunku pracy" ?

    Tak na 'chłopski rozum' jeśli można, bo takie niuanse mnie niekiedy
    przerastają :-)

    Pozdrawiam serdecznie
    Artur

  • 4. Data: 2002-03-08 07:29:17
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

> [...]
    >"suma kosztów uzyskania przychodów z tytułu stosunku pracy" od
    >"zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodów z tytułu stosunku pracy" ?

    Zryczałtowane KUP są do wysokości ustawowej i dotyczą "normalnego" stosunku
    pracy. Miesięcznie za 2001 rok - 92,56, a rocznie 1110,72 zł ( z jednego
    etatu, dla nie-dojeżdżających) (u Ciebie poz. 35 z PIT-11).
    Suma kosztów uzyskania przychodów z tyt. stosunku pracy zawiera dodatkowo
    element kosztów z tyt. przekazania praw autorskich, więc jest to pojęcie
    szersze i koszty mogą zostać powiększone (te dodatkowe koszty to poz. 39).

    Magdip

  • 5. Data: 2002-03-08 08:38:49
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku (news:a69p9g$hnv$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl) serialu
    p.t. pl.soc.prawo.podatki "Magdip" <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zawiera dodatkowo element kosztów z tyt. przekazania praw autorskich,
    > więc jest to pojęcie szersze i koszty mogą zostać powiększone (te

    Dziękuję bardzo mocno! Rozumiem :-)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 6. Data: 2002-03-08 14:27:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, Magdip wrote:

> [...]
    >+ szersze i koszty mogą zostać powiększone (te dodatkowe koszty to poz. 39).

    IMHO jeśli ktoś ma zamiar skorzystać z zapisu pozwalającego wliczyć
    "rzeczywiste koszty zakupu biletów miesięcznych komunikacji
    publicznej" to wtedy TEŻ nie są to koszty "zryczałtowane" tylko
    właśnie "rzeczywiste" czyli (w zapisie) po prostu "koszty" :)

    Nie wiem co Zmechu miał na myśli :), ale tak profilaktycznie...

    Pozdrowienia, Gotfryd