    From: "thomasson op pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Korygować czy anulować
    Date: Thu, 14 Aug 2003 00:20:01 +0200

    Witam!

    Dostałem fakturę wystawioną w dniu, kiedy zapłaciłem zaliczkę na 20% usługi
    wykonania usługi (pierwsza zaliczka). Nie była to usługa budowlana, ani
    inna, od której VAT nalicza się od każdej przedpłaty. Co doradzić
    sprzedawcy, że powinien fakturę anulować, czy skorygować.

    Faktura nie została wprowadzona do obrotu prawnego - wystawiona, ale nie
    otrzymaliśmy jej. Za to w przelewie jest tytuł "FVnr 123/03". Czy przyjmować
    tą fakturę, czy odesłać niepodpisaną do anulowania? Zastanawiam się nad
    takim wyjściem:

    sprzedawca anuluje fakturę -> ja piszę notę objaśniającą przelew widniejący
    na wyciągu (że netto to zaliczka, a VAT nadpłata) i wysyłam pismo
    informacyjne do sprzedawcy.

    zastanawiam się też nad drugim rozwiązaniem:
    podpisuję fakturę->trzymam ją u siebie->sprzedawca wystawia korektę (z
    zaznaczeniem, że czynność (zapłata zaliczki 20%) nie podlega VAT).

    Wiem, że temat przewija się ostatnio, ale każdy przypadek jest indywidualny.
    Trudno mi przenieść tamte odpowiedzi do mojej sytuacji.

    Będę bardzo wdzięczny za wskazówki.

    Thomasson