  • Data: 2003-05-08 14:06:12
    Temat: Korekta PIT-5 a "czynny żal"
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dość pospiesznie wypełniałam ostatni pit-5 i machnęłam się przu ub. zdrow.
    Odpisałam sobie od podatku całość ubezp. a nie ustawowe 7,75%, co dało
    "stratę w budżecie państwa" w wysokości całych 3,10 zł. Zawsze w przypadku
    takich drobnych pomyłek udawało mi się to poprawić w US (pani dzwoniła do
    mnie że jest taka to a taka pomyłka i żeby to u niej poprawić). Co prawda
    zdarzyło mi sie to ze dwa razy i zawsze na moją niekorzyść, więc jakby inna
    ranga czynu. Ale teraz mam dylemat, idąc z korektą tego pit-u brać ze sobą
    jakieś wyjaśnienie na piśmie (tzw. "czynny żal")? Może ktoś już był w
    podobnej sytuacji?
    Trochę to śmieszne przy takiej kwocie (a podatek był niczego sobie), ale
    wolałabym nie podpaść (ani w jedną ani w drugą stronę).
    Graszka.