-
1. Data: 2002-10-29 20:37:49
Temat: Kontrola z Urzedu Skarbowego ... ???
Od: "Pit" <p...@w...pl>
Witam Wszystkich,
Mam pytanie dot. kontroli skarbowej.
Sprawa wygląda tak :
w latach 1994-1999 moj znajomy z kolegą prowadzili firme handlową w formie
Spolki Cywilnej, która zostala potem (w 2000 r.) przepisana (przeniesiono
udziały i prawa) na inne osoby, a w 2001 roku zlikwidowana.
Poniewaz firma obsługiwala takze klientów detalicznych posiadala urzadzenie
fiskalne do wystawiania paragonów (od 1998 r.).
Teraz tj. w chwili obecnej Urzad Skarbowy chce sprawdzic dokumentacje VAT i
wszystkie rolki z urzadzenia fiskalnego, co z kolei wymaga zaangazowania
wszystkich (starych i nowych) właścicieli nie istniejącej już firmy.
Moje pytanie brzmi : jakich dokumentów i z jakiego okresu może żądać urząd
skarbowy ?
Biorąc pod uwagę tak długi okres czasu, jest prawie pewne że część
dokumentów juz nie istnieje, rolki z urządzenia fiskalnego mogą byc
nieczytelne, a samo urządzenie mimo tego ze wiem ze jest to także moze byc
niesprawne.
Proszę o pomoc i informację, jak należy zachowac się podczas takiej kontroli
? jakie na bazie powyższych informacji mają prawa i obowiązki byli wspólnicy
?
Z góry dziękuje.
Darek.