  • 11. Data: 2010-02-19 08:33:51
    Temat: Re: Komputer jako kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, Sws wrote:

    > Tyle ze pewnie program odpada tylko sprzetowo nalezaloby
    > szyfrowac

    Otóż to, i szyfrowanie nie jest konieczne - konieczne jest zapewnienie
    braku możliwości zmiany.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-02-19 09:13:20
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    > Otóż to, i szyfrowanie nie jest konieczne - konieczne jest zapewnienie
    > braku możliwości zmiany.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Witam
    A tak z czystej ciekawości - rejestracja sprzedaży bezpośrednio na CD?
    PawelT

  • 13. Data: 2010-02-19 09:31:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-19 10:13, pt wrote:

    > Witam
    > A tak z czystej ciekawo?ci - rejestracja sprzeda?y bezpo?rednio na CD?
    > PawelT

    Tak naprawdę to istotny jest certyfikat homologacji na moduł fiskalny,
    wydawany przez MF.

    Jeśli wydadzą certyfikat homologacji na kartkę papieru i ołówek to fakt,
    że takie urządzenie nie jest WORM (bo istnieje "gumka myszka") nie ma
    najmniejszego znaczenia.

    Czyli innymi słowy kwit się liczy a nie rzeczywiste cechu urządzenia.

    Piotrek

  • 14. Data: 2010-02-19 12:46:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, pt wrote:

    > Witam
    > A tak z czystej ciekawości - rejestracja sprzedaży bezpośrednio na CD?

    Pomijając sprawę formalną - jak technicznie chciałbyś zapewnić
    niemożliwość użycia innej płytki, którą *później* nagrasz prawie
    tą samą treścią, zmieniając jedynie w kilku transakcjach
    wartość z 10000.00 na 0.10?
    Musiałbyś fizycznie plombować cały napęd - zero szans na to,
    żeby ktoś uznał takie rozwiązanie za nadające się do użytku :D
    Albo zabezpieczyć przed umyślnym uszkodzeniem kilku sektorów (a wg
    Twojego opisu - jeden sektor == jedna transakcja, bo inaczej nie
    byłoby "bezpośrednio" lecz z bufora)?
    Tu jeszcze gorzej - poprawiony :P firmware pozwalałby na
    uszkodzenie sektorów bez rozbierania.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-02-20 10:58:59
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-19 13:46, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > niemożliwość użycia innej płytki, którą *później* nagrasz prawie
    > tą samą treścią, zmieniając jedynie w kilku transakcjach

    Nie pamiętasz czasów, gdy (bodajże) rejestr sprzedaży stemplowało się w
    US? :-)

  • 16. Data: 2010-02-20 11:16:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-02-2010 11:58, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Nie pamiętasz czasów, gdy (bodajże) rejestr sprzedaży stemplowało się w
    > US? :-)

    Ja pamiętam jak w US stemplowało się KPiR. Każdą kartkę.
    To była jazda.

    Ale myślicie, że się oszukiwać nie dało? ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2010-02-20 13:03:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Nie pamiętasz czasów, gdy (bodajże) rejestr sprzedaży stemplowało się w US?

    ...no właśnie dziś tę rolę przejęły kasy rejestrujące :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-02-22 06:10:04
    Od: "Sws" <s...@p...pl>

    Witam

    Slyszalem, ze podobno sa specjalne pamieci USB ktore pozwalaja na
    zapisywanie danych fiskalnych w komputerze.

    Z powazaniem
    Sws

  • 19. Data: 2010-02-22 10:10:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sws" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Slyszalem, ze podobno sa specjalne pamieci USB ktore pozwalaja na
    > zapisywanie danych fiskalnych w komputerze.

    A co ja slyszalem, to wole nawet nie powtarzac.
    Moje Google o fiskalnych pamieciach USB nie slyszalo - ale skoro jestes tak
    dobrze poinformowany, to kup te pamiec, zrob odpowiedni zestaw i podziel sie
    wrazeniami na grupie.

    Pozdrawiam
    SDD