  • Data: 2003-08-21 21:23:46
    Temat: Kilka faktów zasłyszanych w US
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej
    Będąc ostatnio w US przysłuchiwałem się jednej rozmowie (pomijam fakt,
    dlaczego ludzie przychodzą z cymś takim do US a nie do swoich księgowych,
    chyba że urzędniczka mówiła prawdę) i chciałbym was prosić o odniesienie
    się do kilku faktów.
    Człowiek kupuje samochód do DG (KPIR, VAT) - osobowy z kratką:

    -czy to prawda że VAT od zakupu może sobie odliczyć tylko, jeżeli auto jest
    na ON lub gaz???

    -czy koszty paliwa wrzuca razem z VAT do KPIR, czy też VAT odlicza osobno,
    a paliwo netto osobno??? Czy może nie można odliczać paliwa
    (kilometrówka???)?

    -czy żeby cokolwiek odliczać, musi być samochód w EŚ - tu, jak mniemam
    odpowiedź brzmi TAK - w końcu samochód będze amortyzowany

    -jak bardzo sytuacja zmienia się w przypadku, gdyby było to zwykłae auto
    osobowe?

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, nie będę bowiem ukrywał, że sprawa
    dotyczy mojego znajomego, któremu rad udzielała "zaprzyjaźniona"
    urzędniczka.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)