  • 1. Data: 2003-08-10 23:53:46
    Temat: Kasa Mieszkaniowa i kupno mieszkania
    Od: "dudu" <d...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow,

    Oszczedzalem przez 3 lata pieniadze w Kasie Mieszkaniowej i wykorzystywalem
    ulge podatkowa mi przyslugujaca.
    Teraz kupuje mieszkanie wykorzystujac srodki zgromadzone w KM i kredyt
    kontraktowy z KM.

    Pytanie:
    - kiedy moge to mieszkanie sprzedac zeby Urzad Skarbowy nie kazal mi zwracac
    odliczanej przez 3 lata ulgi?
    - czy musze w tym mieszkaniu mieszkac aby nie stracic ulgi, czy tez moge je
    darowac synowi lub wynajac?

    Pozdrawiam
    dudu

  • 2. Data: 2003-08-11 09:06:37
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa i kupno mieszkania
    Od: "" <s...@b...pl>

    Witam

> [...]
    >odliczanej przez 3 lata ulgi?
    >- czy musze w tym mieszkaniu mieszkac aby nie stracic ulgi, czy tez moge je

    Nie ma wprost zakazu sprzedaży mieszkania, nie również zakazu wynajmowania
    lub darowania mieszkania.
    Jedyny problem to pieniądze z KM musisz przeznaczyć na
    &#8222;zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych&#8221;.
    Kupno mieszkania po to żeby go sprzedać raczej nie pasuje
    do tego sformułowania. Jeśli US udowodni ci że wydatkowałeś
    pieniądze na inny cel niż &#8222;zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych&#8221;
    to tracisz ulgę i kredyt kontraktowy.
    No i oczywiści sprzedając mieszkanie musisz zapłacić podatek
    10% wartości mieszkania.

    Jest jeszcze inne rozwiązanie, jeśli dobrze zrozumiałem to masz
    pełnoletniego syna.
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami przepisując KM na syna
    (przed końcem oszczędzania) nie musisz zwracać wykorzystanej ulgi.
    Syn po miesiącu może wycofać pieniądze z KM, przeznaczyć na dowolny cel
    i również nie musi zwracać ulgi.
    Jest to bubel prawny jaki powstał po zlikwidowaniu starej ulgi budowlanej.
    Szczegóły zostały dokładnie opisane w &#8222;Gazecie Prawnej&#8221;
    na początku poprzedniego roku.

    Pozdrawiam
    SJ

  • 3. Data: 2003-08-12 22:16:18
    Od: "dudu" <d...@p...onet.pl>

    dzieki za odpowiedz

  • 4. Data: 2003-08-15 19:58:12
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "dudu" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wykorzystywalem
    > ulge podatkowa mi przyslugujaca.
    > Teraz kupuje mieszkanie wykorzystujac srodki zgromadzone w KM i kredyt

    A nie mogles wczesniej kupic mieszkania na kredyt hipoteczny, a pieniedzmi z
    KM splacic ten kredyt hipoteczny ?

    Karol

  • 5. Data: 2003-08-15 20:03:06
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > &#8222;zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych&#8221;.
    > Kupno mieszkania po to żeby go sprzedać raczej nie pasuje

    Ale gdzie w ustawie jest to napisane wprost, ze nie wolno sprzedac ?
    Powinno byc ustalone ograniczenie czasowe, a jak dobrze pamietam zapisy o
    "ulgach" to takiego warunki do zastosowania ulgi nie ma.

    > do tego sformułowania. Jeśli US udowodni ci że wydatkowałeś
    > pieniądze na inny cel niż &#8222;zaspokojenie własnych potrzeb
    mieszkaniowych&#8221;

    Zaspokoił i sprzedał. Faktem jest, ze gdzies sie pojawiły takie
    "interpretacje" US, ale trzeba sie im dokladnie przyjrzec.

    > to tracisz ulgę i kredyt kontraktowy.
    > No i oczywiści sprzedając mieszkanie musisz zapłacić podatek
    > 10% wartości mieszkania.

    Pod warunkiem, ze nie przeznaczy pieniedzy na kolejny "cel mieszkaniowy".

    Pzodrawiam,
    Karol