  • 1. Data: 2005-05-20 09:51:51
    Temat: KUP z najmu i fundusz remontowy
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    Witam,

    Szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi ...

    Czy w koszty uzyskania przychodu z najmu mieszkania
    (wynajęte na stałe) można wliczyć oprócz opłaty eksploatacyjnej itp.
    również wpłat na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej?
    To jest stare mieszkanie a opłaty na fundusz są dość duże.

    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale wartość początkową
    mieszkania określę zgodnie z art. 22g, ust. 10 ustawy
    (jak to napisano w http://www.gazetaprawna.pl/dodatki/mieszkania2.html)
    metodą uproszczoną 988 * metry kwadratowe.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Klaban

  • 2. Data: 2005-05-20 12:34:18
    Temat: Re: KUP z najmu i fundusz remontowy
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <s...@o...man.torun.pl>, Piotr Klaban wrote:
> [...]
    > również wpłat na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej?
    > To jest stare mieszkanie a opłaty na fundusz są dość duże.

    Glupio odpowiadac samemu na swoj post, ale moze sie komus
    przyda ... W US poinformowano mnie, ze mozna fund. remontowy wliczyc
    w koszty najmu o ile nie rozlicza sie go w uldze remontowej.

    --
    Piotr Klaban

  • 3. Data: 2005-05-20 12:45:19
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Piotr Klaban napisał:

    > Glupio odpowiadac samemu na swoj post, ale moze sie komus
    > przyda ... W US poinformowano mnie, ze mozna fund. remontowy wliczyc
    > w koszty najmu o ile nie rozlicza sie go w uldze remontowej.

    Mam ten sam problem i ostatnio sobie go analizowałem. W uldze remontowej
    to go wręcz nie można rozliczać, bo ulga remontowa jest na "własne
    potrzeby mieszkaniowe".
    Wiesz może co się dzieje z naliczoną od mieszkania amortyzacją w
    momencie sprzedaży takiego mieszkania? Przecież sprzedaż mieszkania
    posiadanego pow 5 lat nie powinna mieć reperkusji podatkowych, a wierzyć
    mi się nie chce, że Państwo odpuści ot tak wliczoną w koszty amortyzację.

    pzdr

    Tomek

    Idol. Zobacz, czego nie widza inni...