  • Data: 2002-06-06 18:00:11
    Temat: KUP w najmie bez DG
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jako osoba fizyczna nie prowadząca DG wynajmuję mieszkanie osobie
    fizycznej na cele mieszkaniowe. Wymieniłem w tym mieszkaniu stare okna
    na nowe PCV, będę robił inne remonty. Wszystkie (wykonany i przyszłe)
    remonty wykonywane są z mojej inicjatywy, bez żadnej konieczności i nie
    są konkretnie ("imiennie") wymienione w umowie najmu. Zgodnie z ustawą
    pdof KUP są koszty poniesione w celu uzyskania przychodu, ale w moim
    przypadku właśnie o to _w_celu_ chodzi. W jednym z artykułów Gazety
    Prawnej znalazłem interpretację, że poniesione wydatki muszą mieć wpływ
    na powstanie lub zwiększenie przychodu uzyskiwanego z najmu, czyli
    konieczne jest zawarcie w umowie najmu postanowienia, zgodnie z którym
    wynajmujacy zobowiązuje się do przeprowadzenia określonych robót w
    lokalu jako czynności niezbędnych dla zawarcia umowy najmu.
    Czy jest to jedyna słuszna interpretacja? Finansowo jest to może
    żadna różnica (przynajmniej w przypadku, gdy koszty będą niższe niż próg
    odliczeń remontowych), ale wygodniej byłoby zaliczyć koszty remontów do
    KUP, nie płacić zaliczek na podatek i nie czekać na zwrot nadpłaty.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl