eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKRiP - ewidecja sprzedaży na AllegroKRiP - ewidecja sprzedaży na Allegro
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newshub.sdsu.edu
    !postnews.google.com!n59g2000hsh.googlegroups.com!not-for-mail
    From: b...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: KRiP - ewidecja sprzedaży na Allegro
    Date: 12 Apr 2007 13:32:40 -0700
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 39
    Message-ID: <1...@n...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 87.206.151.104
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1176409960 14191 127.0.0.1 (12 Apr 2007 20:32:40 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Apr 2007 20:32:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    1.1.4322),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: n59g2000hsh.googlegroups.com; posting-host=87.206.151.104;
    posting-account=AJRChA0AAAApm6RHGQrh2CpiCMC6QX2L
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:181031
    [ ukryj nagłówki ]

    Rozpoczęłam w tym miesiącu działalność gospodarczą. Zdecydowałam się
    na samodzielne prowadzenie KPiR. Moja działalność polega na sprzedaży
    wysyłkowej za pośrednictwem Allegro.
    Mam kilka problemów:
    1. jaką datę wpisywać w książce, tzn. datę sprzedaży na Allegro, czy
    faktycznego wpływu na rachunek? Jest to problem również dlatego, że
    kupujący będą przesyłać mi koszty przesyłki, raz wyśle ktoś z
    priorytetem raz z opłatą za zwykłą paczkę. Wygodniej by mi było więc
    robić wpis pod wyciąg bankowy, z datą wpływu.
    2. ewidencję sprzedaży chciałabym drukować sobie z Allegro, nie wiem
    tylko czy muszę wpisywać każdą osobę osobno, czy z wydruku np. gdy
    sprzedam 1 dnia 5 rzeczy tylko sumę razem. No i tu też problem, bo
    pieniądze mi będą wpływać w różnych terminach, czy więc jestem
    zobowiązana do wypisywania samodzielnie wszystkich wpływów?
    Jak wpisać ewidencje sprzedaży prawidłowo do KPiR jako zsumowane
    zestawienie? czy każda sprzedaż powinna być mimo wszystko wykazana
    oddzielnie?
    Czy dobrze rozumiem, że w kolumnie pozostały przychód powinnam wpisać
    kwotę przysłaną mi za opłatę pocztową? Czy też powinnam dodać kwotę po
    której sprzedałam z kosztami przesyłki?
    Dodam, że jest to mój początek, więc nie mam ani kasy fiskalnej ani
    nie płacę Vatu.

    Błagam o pomoc, nie wiem jak się do tego zabrać :( a już mam pierwsze
    grosze na koncie ze sprzedaży.

    Pozdrawiam,
    Beata

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1