  • 1. Data: 2002-01-29 21:58:13
    Temat: K O M O R N I K !!!
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Jaka część wynagrodzenia z zakładu pracy (przyjmijmy 3 000 PLN netto) może
    zająć komornik sądowy. Słyszałem, że max. 50%. Czy to prawda ???

  • 2. Data: 2002-01-30 14:44:00
    Temat: Re: K O M O R N I K !!!
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 29 Jan 2002 d...@p...onet.pl wrote:

    >+ Jaka część wynagrodzenia z zakładu pracy (przyjmijmy 3 000 PLN netto) może
    >+ zająć komornik sądowy.

    "po pierwsze primo" ;> - NTG. Nie bij że się czepiam :) ale
    podatek to nie jest ! (IMO na pl.*.prawo)

    >+ Słyszałem, że max. 50%. Czy to prawda ???

    http://www.kodeks.wirt.pl/kp/dzial3.htm
    ++++
    Art. 87. § 1. Z wynagrodzenia za pracę - po odliczeniu zaliczki na podatek
    dochodowy od osób fizycznych - podlegają potrąceniu tylko następujące
    należności:
    [...]
    § 3. Potrącenia mogą być dokonywane w następujących granicach:
    1) w razie egzekucji świadczeń alimentacyjnych - do wysokości trzech
    piątych wynagrodzenia,
    2) w razie egzekucji innych należności lub potrącania zaliczek pieniężnych
    - do wysokości połowy wynagrodzenia.
    § 4. Potrącenia, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, nie mogą w sumie
    przekraczać połowy wynagrodzenia, a łącznie z potrąceniami, o których
    mowa w § 1 pkt 1 - trzech piątych wynagrodzenia. Niezależnie od tych
    potrąceń kary pieniężne potrąca się w granicach określonych w art. 108.
    ------

    Pozdrowienia, Gotfryd