  • 1. Data: 2005-05-03 20:33:58
    Temat: Jeszcze o podatku UK-Polska
    Od: "Marta" <l...@y...com>

    Witam!

    Potrzebuje malego uscislenia w kwestii przeliczania funtow na zlotowki. Jak
    przeliczac w przypadku, gdy wyplate dostawalo sie w lape i wymienialo w
    kantorze w Polsce?

    Ja to jest z odsetkami z konta. Mam alimenty z ktorych czasami(jak cos
    zostanie na koncie) doliczane mi sa odsetki. Ujac je w PIT?

    O ile rozumiem, moge tez odliczyc diete 30&middot;32?

    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam grupowiczow z Hiszpanii.

  • 2. Data: 2005-05-04 15:19:35
    Temat: Re: Jeszcze o podatku UK-Polska
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Marta" <l...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak
    > przeliczac w przypadku, gdy wyplate dostawalo sie w lape i wymienialo w

    W takim przypadku funty przeliczasz na złotówki wg kursu średniego NBP z
    dnia otrzymania gotówki

    > Ja to jest z odsetkami z konta. Mam alimenty z ktorych czasami(jak cos
    > zostanie na koncie) doliczane mi sa odsetki. Ujac je w PIT?

    hmmm, wydaje mi się że nie. Może źle kombinuje, ale odsetki od środków
    opodatkowano już "podatkiem Belki"

    > O ile rozumiem, moge tez odliczyc diete 30&middot;32?

    Możesz, o ile pracowałaś dłużej niż 30 dni. W tym przypadku ustawa milczy o
    sposobie przeliczania diet na złotówki. Ale kurs średni NBP chyba będzie
    odpowiedni

  • 3. Data: 2005-05-05 07:43:43
    Od: l...@y...com

> [...]

    > sposobie przeliczania diet na złotówki. Ale kurs średni NBP chyba będzie

    Te 30 dni liczy sie bez przerwy? Pracowalam raz 2 m-ce. potem 2 tygodnie
    przerwy na sesje i znow pracowalam. Czy y tedy diete odejmuje za dwa wyjazdy
    czy sumuje sie za jeden?

    W tym roku lece pracowac do Irlandii. Mozna krecka dostac.

  • 4. Data: 2005-05-05 13:03:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    l...@y...com wrote:

    > Te 30 dni liczy sie bez przerwy?

    Nie.
    Zwolnione jest od podatku 32 GBP za każdy dzień pracy, max 30 dni

  • 5. Data: 2005-05-06 17:04:33
    Od: "Marta" <l...@y...com>

    > Użytkownik "Marta" <l...@y...com> napisał w wiadomości

    > W takim przypadku funty przeliczasz na złotówki wg kursu średniego NBP z
    > dnia otrzymania gotówki

    Czyli, mam kazda tygodniowa wyplate przliczac na zlotowki. Bo otrzymywalam
    pieniadze co tydzien. Czy po prostu wziasc kur najwyzszy z mojego
    pobytu,sredni? A moze kurs dla dla dnia ostatniego pracy?

    I czy moge sobie odliczyc N.I. , czyli National Insurance? W koncu od tego nie
    powinno sie placic podatku.

    Marta

  • 6. Data: 2005-05-06 17:11:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marta wrote:

    > Czyli, mam kazda tygodniowa wyplate przliczac na zlotowki. Bo otrzymywalam
    > pieniadze co tydzien.

    Jak wyżej, kurs średni NBP z dnia otrzymania.