  • 1. Data: 2002-01-15 13:17:54
    Temat: Jakie dokumenty i gdzie ?
    Od: "Jacek" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Prowadze jednoosobowa DG na karte podatkowa (zwolniony z VAT)
    Teraz w styczniu chcialem zakonczyc dzialalnosc i mam pytanie.
    Jakie dokumenty i gdzie nalezy zlozyc ?
    Do ZUS to wiem,... dwie deklaracje.
    a jakie do US i ewentualnie gdzie jeszcze ??
    Pozdrawiam Jacek

  • 2. Data: 2002-01-15 13:23:23
    Temat: Re: Jakie dokumenty i gdzie ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Jakie dokumenty i gdzie nalezy zlozyc ?
    > Do ZUS to wiem,... dwie deklaracje.
    > a jakie do US i ewentualnie gdzie jeszcze ??

    Trzeba dokonac spisu z natury na dzien zakonczenia dzialalnosci (remanent
    likwidacyjny).
    Bedzie uwzgledniony w "rocznym picie". mozna zlozyc tez pit -5, ale
    prawdopodobnie
    nie trzeba. (jesli nie przekroczy sie dochodu, od ktorego "wkracza sie" w 1
    przedzial podatkowy - 19%).
    Zglosic do US wlasciwego ze wzgledu na podatek dochodowy (miejsce
    zamieszkania)
    i wyrejestrowac w urzedzie wlasciwym do VAT (miejsce prowadzenia
    dzialalnosci)
    trzeba tez zglosic do ewidencji dzialalnosci gospodarczej.
    Nie pamietam czy do urzedustatystycznego tez.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-15 18:32:47
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@u...agh.edu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zglosic do US wlasciwego ze wzgledu na podatek dochodowy (miejsce
    > zamieszkania)

    NIP-3 + decyzję o wykreśleniu z ewidencji.

    > i wyrejestrowac w urzedzie wlasciwym do VAT (miejsce prowadzenia
    > dzialalnosci)

    Tu będzie ciężko skoro nie był vatowcem :))))

    > trzeba tez zglosic do ewidencji dzialalnosci gospodarczej.

    Aby dotać decyzję o wykreśleniu :))

    > Nie pamietam czy do urzedustatystycznego tez.

    Ja też nie pamiętam :(((

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski

  • 4. Data: 2002-01-16 09:05:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Budzik" [...]
    > Tu będzie ciężko skoro nie był vatowcem :))))

    Nie ma problemu.

    w urzedzie tym dokonalismy zgloszenia i wybralismy zwolnienie.

    "Nie byl VAT-manem", to nie znaczy, ze nie byl zarejestrowany.
    I nie znaczy "automatyczine", ze urzedowi "nic do naszej dzialanosci".

    Wystarczy czase wykazac w us wlasciwym dla podatku dochodowego
    obrot ponad prog VAT, by sie przekonac ze US wlasciwy dla VAT
    o nas pamieta.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-16 20:01:33
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@u...agh.edu.pl:

> [...]
    >
    > "Nie byl VAT-manem", to nie znaczy, ze nie byl zarejestrowany.
    > I nie znaczy "automatyczine", ze urzedowi "nic do naszej dzialanosci".

    Rzeczywiście, jest przecież wybór zwolnienia z podatku vat.
    Mea culpa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld