  • Data: 2007-03-29 10:01:08
    Temat: Jaka umowa? o dzieło? kiedy 50% KUP? co z VAT?
    Od: nn3dx <n...@o...pl.usun.to> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Po przejrzeniu grup i googli nadal nie wiem czy w umowie o dzieło mogę
    wrzucić 50% KUP.

    Mam DG i zamawiam u grafika (os.fiz.) wykonanie projektu strony www.
    Umowa o dzieło wydaje się najwłaściwszą. Domyślam się że na wykonany
    projekt istnieją prawa autorskie.

    wg ustawy:

    Art. 22, pkt 9

    > 3) z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów
    > wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub
    > rozporządzania przez nich tymi prawami - w wysokości 50% uzyskanego
    > przychodu,
    > z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone
    > przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i
    > rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1
    > pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten przychód,

    Kto będzie posiadaczem majątkowych praw autorskich nie ma chyba znaczenia.

    Z kolei art. 22, pkt 9

> [...]
    > art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten przychód,

    gdzie art. 13, pkt

    > 8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub
    > umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    > a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej
    > i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej
    > osobowości prawnej, [...]

    Czyli jednak to nie może być UoD z 50% KUP ??

    Co muszę zawrzeć w umowie, żeby US nie zanegował 50% KUP??

    A co z VAT? W przypadku jeśli majątkowe prawa autorskie pozostają u
    twórcy to nie ma znaczenia. A jak chcę je przenieść na mnie? Czy wtedy
    trzeba naliczyć 22% VAT? Czy dopiero po przekroczeniu magicznego progu
    10.000 EURO? Ten próg powinien być liczony u twórcy, czyli to on za to
    powinien odpowiadać? Ja sam nie jestem vatowcem.

    Pozdrawiam

    Przemek