  • Data: 2009-02-11 15:53:15
    Temat: Jaka forma opodatkowania DG?
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Proszę o pomoc. Jaką ma wybrać (czy mogę?) formę
    opodatkowania DG.

    Jestem inwalidą, zakładam firmę jednoosobową, będę się
    zajmował głównie grafiką reklamową w szerokim zakresie
    (www, DTP, copywrite, szyldy itp.) oraz w mniejszym
    stopniu handlem materiałami reklmowymi. Będę prowadził
    również wypożyczalnię rusztowań i oświetlenia studyjnego.

    Kosztów uzyskania przychodu będę miał niewiele, przynajmniej
    w późniejszym okresie, jedynie na poczatku DG będę miał trochę
    zakupów. Do tej pory działałem w oparciu o umowy o dzieło
    i było to korzystne dla mnie (50% koszty uzyskania dochodu).
    Wołałbym jakąś uproszczoną formę rozliczeń, nawet kosztem
    nieco wyższego podatku.

    Zamierzam ewentualnie zlecać dzieła, raczej nie przewiduję
    pracowników na etacie czy umowie zleceniu.

    Moimi klientami są/będą raczej duże firmy produkcyjne.

    Z góry serdecznie dziękuję za pomoc!

    Tomy M.