-
1. Data: 2003-01-31 15:33:49
Temat: Jak zaksiegowac komputer-skladak ?
Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>
Witam,
Chce wprowadzic komputer do EST (zasady ogolne KPiR), z tym ze czesc
podzespolow (procesor, plyta, dysk, monitor) mam na fakture i chcialbym
odliczyc od tego VAT a czesc (obudowa, grafika, pamiec, drukarka) to czesci
prywatne. Jak to wpisac do Ew. srodkow trwalych i jak zaksiegowac ? Wartosc
wszystkiego ponizej 3500 PLN.
Czy przy sprzedazy tego komputera i wyprowadzenia go z EST zaplace VAT tylko
od tych czesci od ktorych ten VAT odliczylem czy od calej wartosci tego
komputera? No i jak ma wygladac taka faktura przy sprzedazy ???
Dziekuje za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam,
Rafal
-
2. Data: 2003-01-31 19:06:34
Temat: Re: Jak zaksiegowac komputer-skladak ?
Od: hADeSik <h...@h...sru>
###----- w odpowiedzi na list od Rafal K -----###
> Chce wprowadzic komputer do EST (zasady ogolne KPiR), z tym ze czesc
> podzespolow (procesor, plyta, dysk, monitor) mam na fakture i chcialbym
> odliczyc od tego VAT a czesc (obudowa, grafika, pamiec, drukarka) to czesci
> prywatne. Jak to wpisac do Ew. srodkow trwalych i jak zaksiegowac ? Wartosc
> wszystkiego ponizej 3500 PLN.
> Czy przy sprzedazy tego komputera i wyprowadzenia go z EST zaplace VAT tylko
> od tych czesci od ktorych ten VAT odliczylem czy od calej wartosci tego
> komputera? No i jak ma wygladac taka faktura przy sprzedazy ???
a po kie licho do EŚT? Może tak do ewid. wyposażenia i normalnie w
koszty zaksięgować?
--
Pozdrawiam
hADeSik
podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...
-
3. Data: 2003-01-31 21:56:37
Temat: Re: Jak zaksiegowac komputer-skladak ?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 31 Jan 2003, hADeSik wrote:
>+ ###----- w odpowiedzi na list od Rafal K -----###
>+ > Chce wprowadzic komputer do EST (zasady ogolne KPiR), z tym ze czesc
>+ > podzespolow (procesor, plyta, dysk, monitor) mam na fakture i chcialbym
>+ > odliczyc od tego VAT a czesc (obudowa, grafika, pamiec, drukarka) to czesci
>+ > prywatne. Jak to wpisac do Ew. srodkow trwalych
Osobiście to zrobiłeś sobie "protokół produkcji środka trwałego" :)
Spis: z czego (co używane, co nowe, jakie faktury, wycena części
używanych). Wartość z protokołu do EŚT.
>+ > i jak zaksiegowac ? Wartosc
>+ > wszystkiego ponizej 3500 PLN.
Amortyzacją jednorazową ?
Wpisujesz w EST w rubryczkę "am. jednorazowa" i kwotę do KPiR,
podając jako numer dowodu księgowego numer z EŚT.
Co prawda byli tu widywani zwolennicy wystawiania DW, ale
to jak na mój gust zupełnie zbędny papier (i "minister
nie przewidział" - co oczywiście nie wyklucza faktu że
wystawiałem DW których "minister nie przewidział", przyznaję
bez bicia :)).
>+ > Czy przy sprzedazy tego komputera i wyprowadzenia go z EST zaplace VAT tylko
>+ > od tych czesci od ktorych ten VAT odliczylem czy od calej wartosci tego
>+ > komputera?
IMHO jeśli skorzystasz z procedury "odłączania peryferiów" (jest
w znowelizowanej ustawie, poczytaj !) to tak jak piszesz
(zaznaczając IM*H*O).
Jeśli chcesz sprzedać *cały* - to zdaje się że w ustawie coś
napisali że jeśli "ulepszen z VATem jest ponad 30%..." - to
VAT od całości sprzedaży.
>+ No i jak ma wygladac taka faktura przy sprzedazy ???
Normalnie.
Kwestią oddzielną jest czy ma zostać zaksięgowana jako "sprzedaż"
czy "inne przychody". Niewykluczone że sam obudowę sprzedałem
kiedyś źle :] (wpisałem w "sprzedaż").
>+ a po kie licho do EŚT? Może tak do ewid. wyposażenia i normalnie
>+ w koszty zaksięgować?
Nie ma IMO wielkiej różnicy - do ewidencji tak i tak.
A za to rozbudowa ŚT jest ustawowo udokumentowana... (oczywiście
za wyjątkiem przypadku kiedy 1-razowo amortyzowany ŚT przekracza
próg 3,5kzł :>).
pzdr, Gotfryd
-
4. Data: 2003-02-03 10:53:23
Temat: Re: Jak zaksiegowac komputer-skladak ?
Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>
"Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
news:Pine.WNT.4.50.0301312248400.-237129@k6-2.portez
jan.zabrze.pl...
> On Fri, 31 Jan 2003, hADeSik wrote:
> IMHO jeśli skorzystasz z procedury "odłączania peryferiów" (jest
> w znowelizowanej ustawie, poczytaj !) to tak jak piszesz
> (zaznaczając IM*H*O).
> Jeśli chcesz sprzedać *cały* - to zdaje się że w ustawie coś
> napisali że jeśli "ulepszen z VATem jest ponad 30%..." - to
> VAT od całości sprzedaży.
>
> >+ No i jak ma wygladac taka faktura przy sprzedazy ???
>
> Normalnie.
Chodzi mi o to czy mam tam wypisac czesci ktore sprzedaje z VATem i te ktore
bez VATu ? Bo inaczej kwota z VATem to nie bedzie kwota netto + 22% tej
kwoty. Mam nadzieje ze nie zamieszalem :)
> Kwestią oddzielną jest czy ma zostać zaksięgowana jako "sprzedaż"
> czy "inne przychody". Niewykluczone że sam obudowę sprzedałem
> kiedyś źle :] (wpisałem w "sprzedaż").
>
> >+ a po kie licho do EŚT? Może tak do ewid. wyposażenia i normalnie
> >+ w koszty zaksięgować?
>
> Nie ma IMO wielkiej różnicy - do ewidencji tak i tak
Roznica jest tylko przy likwidacji dzialalnosci...
Dzieki za odpowiedzi .
Rafal