  • 1. Data: 2005-04-27 08:11:57
    Temat: Jak poprawić błędy w PIT5 i VAT7 za 2004r.?
    Od: "AK" <a...@g...pl>

    Witam.
    W 08, 09, 10 i 12.2004r. zaksięgowałem błędnie po jednej FV za paliwo od
    samochodu osobowego, odliczyłem VAT a przepisy na to nie zezwalały. Teraz
    przeglądając dokumenty zeszłoroczne to odkryłem. Poprawiłem deklaracje PIT5
    i VAT7 od sierpnia 2004 do grudnia i zamierzam je jako korekty zanieść do US
    razem z rozliczeniem rocznym. Czy dobrze robię? Czy załączyć jakieś
    wyjaśnienia? Oczywiście o zapłacie ewentualnej niedopłaty podatku wraz z
    odsetkami pamiętam.

    pozdrawiam, AK

  • 2. Data: 2005-04-27 08:55:34
    Temat: Re: Jak poprawić błędy w PIT5 i VAT7 za 2004r.?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 10:11:57 +0200, AK napisał(a):

> [...]
    > razem z rozliczeniem rocznym. Czy dobrze robię? Czy załączyć jakieś
    > wyjaśnienia? Oczywiście o zapłacie ewentualnej niedopłaty podatku wraz z

    Dla bezpieczeństwa złóż jeszcze "czynny żal" - bo mogą cię ukarać z Ustawy
    Karno Skarbowej

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-04-27 09:08:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > razem z rozliczeniem rocznym. Czy dobrze robię? Czy załączyć jakieś
    > wyjaśnienia? Oczywiście o zapłacie ewentualnej niedopłaty podatku wraz z

    Przygotuj sobie papiery na tip-top, żeby nie było żadnych niejasności - kontrolę
    po korekcie masz pewną, przynajmniej miałbyś w moim US.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-04-27 11:00:14
    Od: "AK" <a...@g...pl>

    > Dla bezpieczeństwa złóż jeszcze "czynny żal" - bo mogą cię ukarać z Ustawy
    > Karno Skarbowej

    Ja nie w temacie. Co to "czynny żal".
    Rozumiem że na piśmie coś na kształt skruchy, ale może mała podpowiedź.
    I do kogo kierować, na US czy do naczelnika czy jeszcze inaczej?

    Dziękuje za podpowiedzi.

    AK.

  • 5. Data: 2005-04-27 16:44:16
    Od: "m." <m...@w...pl>

> [...]
    kontrolę
    > po korekcie masz pewną, przynajmniej miałbyś w moim US.

    Dołącz wyjaśnienie - do każdej korekty powinno być - wtedy wiadomo dlaczego
    jest składana korekta.
    W "moim" US kontroli byś nie miał - w końcu zmniejszasz naliczony (i to o
    jedną fakturę), a nie nalezny, a co zatym idzie zwiększa się twoje
    zobowiązanie.

    m.

  • 6. Data: 2005-04-27 17:28:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > W "moim" US kontroli byś nie miał - w końcu zmniejszasz naliczony (i to o
    > jedną fakturę), a nie nalezny, a co zatym idzie zwiększa się twoje

    Ja kiedyś poprawiłem literówkę i kontrola była tego samego dnia. ;)
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-04-27 20:18:56
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "AK" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie w temacie. Co to "czynny żal".
    > Rozumiem że na piśmie coś na kształt skruchy, ale może mała podpowiedź.

    Istota czynnego zalu nie jest to, ze zalujesz (to nie jest az tak bardzo
    istotne), ale, ze "donosisz US'owi na samego siebie jako na sprawce
    wykroczenia/przestepstwa skarbowego i ujawniasz wszelkie okolicznosci ZANIM
    US sie skapnie, ze zostalo ono popelnione. Dzieki temu unikasz
    odpowiedzialnosci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-04-29 21:50:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Apr 2005, Samotnik wrote:

    >+ Ja kiedyś poprawiłem literówkę i kontrola była tego samego dnia. ;)

    No wiemy, ty masz chyba jakiś chory US :[
    Przecież to na głowie stoi...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-04-30 13:49:02
    Od: "m." <m...@w...pl>

    > No wiemy, ty masz chyba jakiś chory US :[
    > Przecież to na głowie stoi...
    a swoją droga ciekawi mnie, który to taki US.
    Pochwalisz się?

    m.