  • 1. Data: 2005-02-23 10:05:19
    Temat: Jak odkrecić VAT-MP
    Od: "jarek" <z...@u...edu.pl>

    Prowadze dziłalność gospodarcza od 1998 (KPiR+VAT obrót ok 40.000PLN
    rocznie). Od maja 2004 wystawiam faktury VAT-MP. Problem polega na tym że
    nie rozliczam VAT-u metodą kasową. Co więcej nie informowałem US o takim
    zamiarze. Mój dopisek MP wynika ze złego zinterpretowania przepisóm. Moje
    faktury w ilości kilkunastu trafiły do tej samej firmy, Jak skorygować te
    faktury (korekta VAT, Nota korygująca ...?) .Księgowa rzeczonej firmy nie
    chce słyszeć o podmianie faktur na takie bez MP.

    Jarek

  • 2. Data: 2005-02-23 21:40:44
    Temat: Re: Jak odkrecić VAT-MP
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 11:05:19 +0100, jarek napisał(a):

> [...]
    > nie rozliczam VAT-u metodą kasową. Co więcej nie informowałem US o takim
    > zamiarze. Mój dopisek MP wynika ze złego zinterpretowania przepisóm

    Ufff. Miałem (mam) problem podobny, aczkolwiek inny :-). Domyślam się, że
    uznałeś się małą firmą i wyczytałeś, że jako taka musisz opatrywać faktury
    nieszczęsnym dopiskiem 'MP'. U mnie było tak, że zgłosiłem urzędowi chęć
    korzystania z metody kasowej i tą metodą się posługiwałem, ale okazało się,
    że nie mam do tego prawa, ponieważ mój obrót wynika głównie z prowizji, a
    tam jest limit nie 400000 a 30000 eur. Przyznałem sie do wszystkiego
    urzędowi (dodatkowo rozliczałem się kwartalnie), dokonałem korekt
    deklaracji, zapłaciłem wszystko z odsetkami i... czekam już rok. Zostały mi
    jeszcze 4 lata niepokoju. W Twoim przypadku sprawa jest trudna. Firma, z
    którą współpracujesz odliczała sobie VAT po zapłacie wystawianych przez
    Ciebie faktur. Pytanie: czy stosowałeś długie (ponad 30 dni) terminy
    płatności? Generalnie może sie okazać, że firma ta nie miała prawa
    odliczenia podatku z uwagi na nieprawidłowo wystawioną fakturę. De facto,
    ponieważ nie zgłosiłeś niczego do US, to IMHO Twoje deklaracje VAT są w
    sumie prawidłowe - rozliczałeś się na zasadach ogólnych VAT. Firma
    odliczająca VAT ma prawo go odliczyć w miesiącu otrzymania faktury lub w
    następnym. Może się też zmieścili w tym terminie? Nie wiem, ale jeżeli nie
    nastąpiło zaniżenie zobowiązania podatkowego w sposób bolesny dla budżetu,
    to może nic z tego nie będzie.... Chyba bym się w Twoim przypadku do
    niczego nie przyznawał, ale nie wiem. Ach, to nasze prawo - totalne
    zagmatwanie sprzyja tego rodzaju pomyłkom...

    --
    Pozdrawiam, Schpakoo!
    ----> Intruz VL800

  • 3. Data: 2005-02-24 09:30:21
    Od: "jarek" <z...@u...edu.pl>

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Pozrowienia

> [...]
    > którą współpracujesz odliczała sobie VAT po zapłacie wystawianych przez
    > Ciebie faktur. Pytanie: czy stosowałeś długie (ponad 30 dni) terminy

    Terminy płatności 10-cio dniowe tak że z ze stony firmy odbierającej też nie
    należy występuje uszczuplenie budżetu.