    From: Piotr <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak najkorzystniej to rozwiązać?
    Date: Wed, 21 Jun 2006 07:49:52 +0200

    Witam,
    Sytuacja wygląda tak: dziadkowie przepisali na moich rodziców i ciotkę z
    jej mężem dom, w dwóch równych częściach, przy czym w umowie notarialnej
    dziadkowie zastrzegli sobie że mają prawo mieszkać tam do końca życia. W
    domu mieszkają dziadkowie i rodzina ciotki. Ponieważ rodzicom dom ten
    nie jest do niczego potrzebny postanowili podarować mi swój udział. Mnie
    również udział w domu nie jest potrzebny za to bardzo przydałaby się
    gotówka na zakup działki więc chcemy zrobić taki układ żeby sprzedać
    ciotce po bardzo atrakcyjnej, znacznie mniejszej niż rynkowa cenie
    połowę domu, tak żeby ona stała się jego wyłączną właścicielką po
    śmierci dziadków. Teraz jak to najkorzystniej przeprowadzić pod względem
    kosztów, czy lepiej żeby rodzice sprzedali połowę domu ciotce a mnie
    przekazali w darowiźnie gotówkę czy żeby przepisali ten udział w domu na
    mnie a ja zawarł transakcję sprzedaży z ciotką? Czy prawa moich
    dziadków będą jakąś przeszkodą w sprzedaży (de facto i tak będa tam
    nadal mieszkali)? A może macie jakieś inne pomysły jak pozbyć się
    takiego udziału w nieruchomości zyskując choć trochę pieniędzy?
    pozdrawiam