  • Data: 2010-02-07 09:53:43
    Temat: Jak można odliczyć ZUS na KPiR?
    Od: John Smith <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Grupowiczów,
    przygotowuję się do pierwszych rozliczeń z ZUS-ami i UeSem, stąd moje
    pytanie: czy składki na ZUS odliczam od przychodu, czy też wszystkie
    mogę odliczyć od należnego podatku. Czyli, czy obliczam to tak:

    (przychód - (koszty w tym składki ZUS oprócz zdrowotnej)*18/100 - 556,02
    - składka (7,75% podstawy)=danina

    czy też
    (przychód - koszty)*18/100 - 556,02 - wszystkie zapłacone składki (w tym
    zdrowotna 7,75)= podatek.

    Poza tym nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia: konto firmowe. Podczas
    ostatniej mojej rozmowy w US pani z okienka wyjaśniła, że nie ma
    obowiązku posiadania konta bankowego, przynajmniej z ich, UeSu
    perspektywy. Ale mimo konsultacji z dwiema koleżankami nie była w stanie
    dać mi pewnej odpowiedzi. Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi jak to wygląda, bo
    w końcu to też jakieś koszty, których warto uniknąć.
    Dodam, że z musu prowadzę jednoosobową DG, chociaż nie wiem czy to
    istotne i zbyt wielkich sum się co miesiąc nie spodziewam, więc tnę jak
    się da.
    Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę