  • 1. Data: 2002-03-18 09:52:23
    Temat: Interpretacja ustawy VAT
    Od: "Jacek" <i...@p...fm>

    Witam,
    Jak interpretować przepis mówiący o odliczeniach związanych z podatkiem VAT.
    Chodzi mi szczególnie o Art. 25 punkt 1 ust. 3a mówiący o:

    "1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do
    nabywanych przez podatnika:

    3a) paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu,
    wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub innych samochodów o
    dopuszczalnej ładowności do 500 kg, "

    Niezrozumiałe jest dla mnie to, czy ustęp 3a odnosi się do wszystkich
    samochodów osobowych, czy samochodów osobowych o dopuszczalnej ładowności do
    500kg.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-03-18 09:58:19
    Temat: Re: Interpretacja ustawy VAT
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Niezrozumiałe jest dla mnie to, czy ustęp 3a odnosi się do wszystkich
    > samochodów osobowych, czy samochodów osobowych o dopuszczalnej ładowności
> [...]

    Do WSZYSTKICH samochodów OSOBOWYCH i INNYCH samochodów o ładowności do 500
    kg. A więc do wszystkich samochodów osobowych - bez względu na ładowność i
    do innych samochodów (np. ciężarowych, osobowo-ciężarowych) o ładowności do
    500 kg - ładowoność dotyczy innych samochodów niż osobowe.