  • 1. Data: 2003-02-28 13:46:36
    Temat: Fundusz remontowy
    Od: "Przemo" <p...@p...onet.pl>

    Czy mozliwosc korzystania z odliczenia w pdof z tytulu wplat na wyodrebniony
    fundusz remonty musi byc udokumentowana dowodem wplaty (przelewu) na poczet
    czynszu?
    Jak ma sie do tego sytuacja gdy na poczet czynszu, na podstawie decyzji
    sp-ni mieszkaniowej zostaja
    przeksiegowane nadplaty wynikle z rozliczenia ogrzewania mieszkania?
    Przykladowo:
    za 11 m-cy roku dokonywano przelewow na poczet czynszu
    - z tego na f. remontowy lacznie wplacono np. 550,- PLN (50,- / m-c)
    za m-c 12 przeksiegowano nadplate z tyt. ogrzewania (w tym wg specyfikacji
    czynszu - 50,- PLN na f. remontowy)

    Czy do rocznego rozliczenia mam przyjac, ze wielkosc wplat na f. remontowy
    wyniosla 550,- PLN czy tez 600,- PLN?

    Pozdrawiam
    Przemo P.

  • 2. Data: 2003-02-28 15:45:40
    Temat: Re: Fundusz remontowy
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Fri, 28 Feb 2003 14:46:36 +0100 "Przemo" <p...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > sp-ni mieszkaniowej zostaja
    > przeksiegowane nadplaty wynikle z rozliczenia ogrzewania mieszkania?

    Ja w zeszłym roku miałem nadpłatę z tytułu rozliczenia za wodę, w wysokości 2,5
    czynszu. Pani w spółdzielni poradziła mi, żebym zamiast nie płacić czynszu przez dwa
    miesiące wpłacał regularnie co miesiąc co najmniej tyle ile idzie na fundusz
    remontowy, wtedy można wszystko odliczać (jej zdaniem). Tak też zrobiłem.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 3. Data: 2003-03-01 13:34:09
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2003 14:46:36 +0100, "Przemo"

> [...]
    >czynszu - 50,- PLN na f. remontowy)
    >
    >Czy do rocznego rozliczenia mam przyjac, ze wielkosc wplat na f. remontowy

    W tych "11-stu ratach" masz 600 zł na fundusz remontowy.
    Skoro masz dowód wpłaty (czynszu), to mozes odliczać 600 zł.
    Pismo ze spółdzielni pozwala dowieść jaka część czynszu to f.
    remontowy.

    BAH