  • 21. Data: 2002-04-18 23:23:53
    Temat: Re: Firma na rodzicow
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > No tak. Ale - jeśli firma będzie miała jakiś majątek - to
    >+ >i tak problem pt. "ktoś tu się wzbogacił" zostanie (o ile
    >+ >dobrze rozumiem).
    >+
    >+ Dlaczego? Jest ciągle ta sama firma... Do czasu odejścia taty ze
    >+ spółki będzie się tata rozliczał jako jeden ze wspólników. Coś tu
    >+ kręcisz...

    Nie kręcę, nie ma strachu :)
    Jak "tata się wyprowadza" to zabiera swój majątek *ze sobą*.
    Żeby go przekazać synowi (jakkolwiek) to musi zapłacić JAKIŚ
    PODATEK (zależny od wybranej drogi przekazania majątku).
    Jakby nie kombinowali to byłoby o jeden podatek mniej.
    IMHO dość proste :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2002-04-19 06:07:11
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > -:O !
    > To jest chyba najkrótsza "łopatologiczna" prezentacja źródła
    > przewidywanych kłopotów :)

    O to mi właśnie chodziło.

  • 23. Data: 2002-04-19 08:39:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 19 Apr 2002 01:21:17 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    > Zarejestrować to na pewno się nie da.
    > Ale "wyprodukowąc"... to nie wiem. Załóż że masz SC, dwu wspólników.
    >Jeden bierze i umiera. A tak głupio się składa, że drugi wspólnik jest
    >jedynym spadkobiercą zmarłego.
    > Co się dzieje z SC ? (konkretnie: z nazwą, NIPem i REGONem ?)

    Nie wiem. Wiem, że US powiedział, że jeśli mój wspólnik zrezygnuje, to
    musiałbym rozwiązać spółkę i założyć całość od nowa, z NIPem, Regonem,
    etc... Sugerowali właśnie, żeby wprowadzić trzciego wspólnika, a potem
    wyprowadzić tego... Może się wiec okazać, że w przypadku śmierci jest
    podobnie...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 24. Data: 2002-04-19 09:30:04
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Wed, 17 Apr 2002 15:42:53 +0200, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał(a):

    > Stały punkt programu :(

    Niestety.

    > Ale o emeryturze (jednak) pomyśl :]

    Właśnie widać że myśli - bo nie chce marnować pieniędzy na ZUS...
    Ty naprawdę wierzysz że dostaniesz od nich jakiekolwiek rozsądne środki na
    życie?

    Pozdruffka,
    --
    Jacek Osiecki