  • 1. Data: 2006-03-02 00:31:30
    Temat: Firma i sprzedaż zdjęć - jaka stawka VAT ?
    Od: f...@o...pl

    Witajcie :)

    Od niedawna posiadam działalność gospodarczą, natomiast od
    dłuższego czasu współpracuję z dużym wydawnictwem (miesięczniki,
    tygodniki) - kiedyś na zasadzie umowy-zlecenie, teraz jako firma.
    Wykonuję m.in. utwory literackie ;) czyli artykuły. W umowie, którą
    dotąd podpisywałam, jest napisane:
    "[...] Autor przekazuje Wydawcy autorskie prawa majątkowe do
    wykonanego dzieła na polach eksploatacji obejmujących: [tu wymienione
    pola, np. utrwalenie, zwielokrotnienie technikami takimi i takimi,
    opublikowanie ..etc.] "
    Prowadząc działalność nie podpisuję juz takiej umowy, lecz
    wystawiam fakturę VAT.

    Moje pytanie dotyczy stawki VAT - czy 22% czy inna (7%)?

    Oprócz tekstu, którego ja (autorka) nie moge już sama powielać i
    sprzedawać po raz drugi np. innemu wydawcy, robię i sprzedaję
    zdjęcia do tych magazynów. Jedne sa wykonywane konkretnie pod
    zamówienie (pod dany artykuł, ilustracyjne), inne juz mam zrobione
    przy innej okazji - w każdym mysle, że i jedne (a zwłaszcza drugie)
    mogę dowolnie wykorzystywać przy innych publikacjach i do innych
    celów. Sprzedaje tylko prawo do jednorazowego wykorzystania zdjecia
    (lub zdjęć) w danym numerze magazynu.
    Jak to opisać na firmowej "dokumentacji", jak na fakturze, no i przede
    wszystkim jaka stawka VAT obowiązuje w tym przypadku?
    Przypominam, że sa to zdjęcia mojego autorstwa, ale sprzedaję je
    (czy licencje na wykorzystanie) jako spółka cywilna.

    Pozdrawiam,
    Alicja