eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura wystawiona i zaplacona w 2003 otrzymana 2004 towar w drodze › Faktura wystawiona i zaplacona w 2003 otrzymana 2004 towar w drodze
    From: "Marek G" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktura wystawiona i zaplacona w 2003 otrzymana 2004 towar w drodze
    Date: Tue, 6 Jan 2004 11:53:26 +0100

    Witam,

    Mam problem:
    Zamowilem towar, zaplacilem 100% z gory w grudniu 2003.
    Faktura VAT, wystawiona w 2003 przyszla poczta 5.01.2004, towar nadejdzie w
    styczniu, moze w lutym - sa to materialy handlowe.
    Na zdrowy rozum beda to koszty uzyskania przychodow w 2004, gdyz bede
    sprzedawal towar w tym roku.

    W ktorym roku powinienem zaksiegowac fakture ?

    Jesli w 2003 to w jakiej formie, biorac pod uwage date wplywu faktury. W
    takim przypadku rowniez chyba powinienem wykazac go w spisie z natury, jako
    towar bedacy moja wlasnoscia i znajdujacy sie poza siedziba zakladu. Czy w
    takiej sytuacji moge zrobic inwentaryzacje na koniec stycznia czy lutego dla
    ujecia w kosztach zejscia z magazynu. Inaczej bede mial duze wplywy ze
    sprzedazy, bez kosztow, a po inwentaryzacji w grudniu 2004 okaze sie, ze mam
    gigantyczna nadplate:-((

    Jesli w 2004, to jak wyglada interpretacja zdarzenia - platnosc i data
    wystawienia faktury przez sprzedawce w grudniu 2003.
    Dzieki za wyjasnienia.

    Pozdrawiam - Marek