  • 1. Data: 2006-12-19 13:58:36
    Temat: Faktura eksportowa dla osoby fizycznej.
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    Czy są jakieś przeciwskazania dla wystawienia faktury eksportowej dla osoby
    fizycznej (np. z Rosji) i zgłoszenia jej do odprawy celnej zamiast wystawienia
    dokumentu TAX-FREE. Z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2006-12-19 22:49:23
    Temat: Re: Faktura eksportowa dla osoby fizycznej.
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    wysylam TIRa 2 razy w miesiacu poza UE i pierwsze slysze o jakims dokumencie
    TAX FREE.

    To problem importera, czy sobie rozcli towar na podstawie posiadanych
    dokumentow czy nie.

    Jezeli nasz UC wystawi Ci swiadectwo pochodzenia i celnik na granicy podbije
    SAD, to reszte mozesz miec w ...... .

    pozdr
    Mac

  • 3. Data: 2006-12-20 10:34:42
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > fizycznej (np. z Rosji) i zgłoszenia jej do odprawy celnej zamiast
    > wystawienia
    > dokumentu TAX-FREE. Z góry dzięki za info.

    Czy mowimy o turyście np. z Rosji?
    Jesli tak i dokument ma posłużyc odzyskaniu zapłaconego VAT przez niego to
    moze byc tylko czek TAX-FREE o którym mówisz. A jeśli chodzi po prostu o
    potwierdzenie legalnego nabycia to wystarczy paragon.

  • 4. Data: 2006-12-20 10:37:00
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > wysylam TIRa 2 razy w miesiacu poza UE i pierwsze slysze o jakims
    > dokumencie
    > TAX FREE.

    Bo zapewne nie wysyłasz tych 2 tirów osobie fizycznej, jak tu wnioskuję -
    *turyscie*. Dlatego nie słyszałeś. Wydaje mi sie że pytajacemu nie chodziło
    o typowy export, a o wywóz towarów przez np. turystę i mozliwosć odzyskania
    VAT przez niego.

  • 5. Data: 2006-12-21 11:26:12
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

    Wiem jak wygląda procedura zwrotu VATu podróżnym, którzy nabywają towary jako
    tzw. turyści i otrzymują zwrot VAT na podstawie wystawionego dokumentu
    TAX-FREE. Chodzi o to czy można wystawić f-rę eksportową (czyli netto) osobie
    fizycznej?