    From: "inż.Mamoń" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktura VAT marża, a akcyza - PILNE!
    Date: Mon, 20 Sep 2004 13:04:06 +0200

    Witam

    Jak juz kiedys pisalem, przy okazji pierwszego posta na te grupe, prowadze
    komis samochodowy i w zwiazku ze swoja dzialalnoscia mam taki oto problem:
    Kupilem w Niemczech (od osoby prywatnej) samochod na firme, oplacilem akcyze
    oraz zalatwilem VAT-25. Teraz sprzedaje ten samochod niezarejestrowany.
    Wiem, ze w takim przypadku bede musial doplacic akcyze ;( Zamierzam wystawic
    fakture VAT-marza. I to doszlismy do przyslowiowego "sedna tarczy"...
    Jak ma wygladac ta faktura?
    Czy musi byc na niej wyszczegolniona zaplacona akcyza?
    Jak zaksiegowac doplate akcyzy?
    Jaka wartosc wpisac na fakturze? Na umowie kupna mam wartosc 600E (2670zl) ,
    od tego zaplacilem 65% akcyzy (1735zl) co daje razem 4405 zl. Jezeli
    wystawie fakture na 4405, to od tego znowu musze zaplacic akcyze, minus to
    co juz zaplacilem, czyli 4405 * 65% = 2863 - 1735 = 1128 zl Ale wtedy nie
    bede mial na papierze zysku, bo kosztow bedzie 5533... A co z kosztami
    przgladu, oplaty na rzecz US i Faktury z Agencji Celnej - w sumie ~500zl???
    A moze wystawic fakture na taka sama kwote , jaka za jaka "kupilem"
    samochod? Ale co na to UC+US???

    Pomozcie! Jak to wszystko rozpisac, zeby mi UC i US nie zjadlo calego
    (marnego) zysku...
    A moze poprostu zarejestrowac auto i sprzedac juz zarejestrowane na np.
    umowe przedwstepna???
    Sprawa o tyle pilne, ze mam zdecydowanych klientow na auto, a nie wiem jak
    je formalnie sprzedac.

    Adam Trelenberg
    Centrum Samochodów Używanych
    "KONESER" Spółka Inżynierska