  • 1. Data: 2004-02-18 17:39:40
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdu a kilku wlascicieli pojazdu
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Witam

    Problem jest nastepujacy.

    Mam firme i jestem wlascicielem w 1/3 samochodu osobowego (pojazd ma 3
    wlascicieli o rownych prawach).

    Chcialbym wpisywac do KPiR koszty zwiazane z uzyciem prywatnego
    samochodu do prowadzonej dzialalnosci gospodarczej. Samochod nie bedzie
    wprowadzony jako srodek trwaly do firmy.

    Teraz prowadzac ewidencje przebiegu pojazdu i rozpisujac kilometry i
    mnozac przez stawke otrzymam maksymalna kwote mozliwa do odlicznia.
    Problem pojawia sie gdy trzeba obliczyc faktycznie poniesione wydatki na
    uzytkowanie samochodu.

    Zaluzmy ze mam dwie pozycje kosztowe.
    - zakup paliwa - 1000 zl
    - ubezpieczenia - 1000 zl

    Czy jako koszt ekspolatacji samochodu moge zaliczyc
    a) 2000 zl (100%) (moim zdaniem nie)
    b) 1333 zl (100% paliwo + 33% ubezpieczenie) (moim zdaniem tak bylo by
    logicznie, ale co na to przepisy)
    c) 666 zl (33% wszystkiego ) (to tez wydaje sie byc prawdopodobne, a
    napewno korzystne dla US)

    Czy ktos wie jak to powinno byc w rzeczywistosci?

    Mroziu