  • Data: 2003-01-21 21:59:42
    Temat: Eksport oprogramowania z kluczem sprzętowym
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Prowadzę małą firmę, usługi informatyczne. Jedn z moich programów jest
    w kilku wersjach językowych i chcę go sprzedawać za granicę. Właśnie
    wczora dostałem pierwsze zamówienie i teraz główkuję jak to wysłać,
    żeby być w zgodzie z przepisami. Program klient pobiera sobie z mojej
    strony WWW w postaci wersji demo a po otrzymaniu zapłaty na konto
    przesyłam mu mailem odpowiednie pliki, które przekształcą go w wersję
    pełną. Ze względów bezpieczeństwa stosuję zabezpieczenie programu w
    postaci klucza sprzętowego. Klucz ten niestety muszę już fizycznie
    dostarczyć do kienta. Pliki odbezpieczające program, o których pisałem
    wcześniej, pozwolą na działanie programu bez klucza np. przez ok. 30
    dni, w tym czasie dosyłam klucz pocztą.
    I teraz pytanie jak to ugryźć od strony fiskusa i urzędu celnego.

    Czy mogę zrobić to w ten sposób:
    1. w dniu otrzymania zapłaty za program wystawiam fakturę eksportową
    VAT, gdzie osobno fakturuję sprzedaż licencji (ekport usług z 0% VAT-
    ok. 400-600 Euro) a osobno klucz sprzętowy + CD-ROM z wersją
    instalacyjną programu, którą dodatkowo też wysyłam.

    2. Klucz i CD (ogólna wartość ok. 30 Euro) chcę fakturować ze stawką
    22% VAT, rezygnując z zerowej stawki VAT w tym przypadku, gdyż nie
    opłaca mi się wypełniać SAD-u i całej fury innych papierów.

    3. wysyłam to wszystko jako przesyłka pocztowa za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru.

    Nie wiem jednak, czy tak może być.
    Mam takie wątpliwości:

    A. czy w ogóle mogę to wysłać bez SAD-u, w kopercie, jako list (klucz
    sprzętowy jest malutki i wszystko swobodnie mieści się w kopercie
    lotniczej formatu B5) ?

    B. czy mogę w tej sytuacji wystawić fakturę z zerową stawką VAT na
    licencję. Wiem, że muszę mieć zawartą umowę z klientem, będę miał
    wszystkie jego dane adresowe, ale czy musi być ona podpisana przez
    klienta, czy wystarczy jak tylko ja ją wydrukuję, podpiszę, i wyślę
    jeden egzemplarz wraz z programem ? Nie mam żadnej pewności, że umowa
    zostanie podpisana i odesłana, nawet jak o to poproszę,

    C. A może wysłać osobno paczuszkę z kluczem sprzętowym i CD,
    deklarując wartość ok. 30 Euro, a fakturę przesłać w osobnym liście,
    z rozbiciem j.w. ?

    D. A może jeszcze jakoś inaczej to zrobić ?

    Przepraszam za tak długi post ale przeszukałem grupę, trochę
    poczytałem na ten temat i dalej nie jestem pewien.

    Pozdrawiam,

    Kuba