  • Data: 2008-05-16 12:45:20
    Temat: EW a EST - wady i zalety
    Od: Quental <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    W maju po raz pierwszy zdarzyl mi sie zakup czegos, co kosztuje
    wiecej, niz 1500, a mniej niz 3500 netto. Przez jakis czas oczywiste
    mi sie wydawalo, ze najlepiej to wrzucic w EW i z glowy. Ale po
    przeczytaniu kilku ostatnich postow dotyczacych tej tematyki juz taki
    pewny nie jestem...

    W zwiazku z tym chcialbym zrobic tu male podsumowanie i poprosic
    szanownych grupowiczow o potwierdzenie, ze dobrze kombinuje,
    ewentualnie zwrocenie uwagi na cos, co byc moze przeoczylem.

    Zaleta wpisania takiego zakupu w EST jest:
    - szybszy zwrot VAT (akurat w moim przypadku wchodzi w gre)
    - przy zamknieciu firmy nie wchodzi do podatku dochodowego (nie
    trzeba kombinowac z likwidacja czy ze sprzedawaniem)

    Natomiast zaleta wpisania w EW jest wlasciwie jedynie to, ze jest to
    nieco prostsze (nie ma np. zabawy z KST).

    Wpisanie w EW czy w EST nic nie zmienia z punktu widzenia VAT przy
    zamknieciu firmy.

    Czy jest jeszcze cos?

    Bo jesli nie, to ewidentnie lepiej to wrzucic w EST, zamortyzowac raz
    a dobrze i przestac sie martwic...

    Pozdrowienia,