eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDziałalność, minimalizacja ZUS, umowa o dzieło i osoba wspólpracujaca › Działalność, minimalizacja ZUS, umowa o dzieło i osoba wspólpracujaca
    From: "Marcin Żyła" <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Działalność, minimalizacja ZUS, umowa o dzieło i osoba wspólpracujaca
    Date: Mon, 26 Jan 2004 19:28:27 +0100

    Witam

    Mam następujący problem: musze założyć działalność (przychód ok 40tyś
    rocznie)
    Jak zminimalizować nakłady na ZUS przy następujących założeniach:
    1 jestem bezrobotny itd..
    2 moja praca będzie wykonywana dla jednej firmy (tylko i wyłącznie) (teraz
    może być kasowana jako dzieło)
    3 ktoś z najbliższej rodziny ma działalność (ten ktoś jest emerytem)
    4 mogę się w innej firmie "zatrudnić" na umowe o dzieło na niewielkie
    pieniądze.
    5 umowa o dzieło z pkt 2 i 4 to ten sam zakres tematyczny.

    Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale gdybym był zatrudniony w firmie 2 z umową
    o dzieło, i od tego by był opłacany ZUS, to otwarcie działalności i
    wystawianie rachunków dla firmy z pkt 2 będzie zwolnione z obciążeń ZUS -
    wybiore sobie jako podstawowe ubezpieczenie z umowy o dzieło z pkt.. 4

    Co sie stanie, jeżeli będę "osobą wspólpracującą" z członkiem rodziny, ale
    uwaga, siedziba firmy i moje miejsce zameldowania to kilkastet km różnicy.
    Może jest w Wawie człowiek który by to wszystko jakoś "poprowadził" od
    strony formalnej?

    Pozdrawiam Marcin Żyła