  • Data: 2005-03-17 18:53:33
    Temat: Droga do uzyskania NIP?
    Od: "Andrzej" <a...@n...walla.com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Nie mam jeszcze NIP-u. W zeszłym roku podpisałem umowę o dzieło, dostałem za
    nią pieniądze w bieżącym roku. Teraz zaś mam okazję wykonać podobną umowę,
    ale pracodawca nalega, że muszę mieć NIP żeby ją sporządzić...
    Czy wystarczy, że pójdę do urzędu skarbowego z wypełnionym wnioskiem NIP-1 i
    NIP zostanie mi przydzielony? Ile to wszystko trwa czasu? Czy pierwszy
    pracodawca popełnił jakieś wykroczenie spisując umowę z osobą nie mającą
    NIP-u (tak w ogóle to nasza umowa nie jest jeszcze podpisana)?

    Czy jak pójdę do urzędu skarbowego z tym wnioskiem to zaczną się setki
    pytań, po co, na co, dlaczego i w końcu "nie przydzielimy Panu, bo nie masz
    Pan pracy"... czy może zabrać na wszelki wypadek tą pierwszą umowę?