  • Data: 2006-09-16 13:12:33
    Temat: Dowód wewnętrzny - pytanie do ryczałtowców
    Od: Rex <w...@z...spamem> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    od niedawna prowadzę DG (handel internetowy) i jako formę opodatkowania
    wybrałem ryczałt. W związku z tym powinienem prowadzić ewidencję
    przychodów. Odnośnie ewidencji w internecie wyczytałem coś takiego:
    Zapisy w ewidencji są dokonywane na podstawie wystawionych faktur VAT,
    a w przypadku sprzedaży bez faktur - na podstawie wystawionego na koniec
    dnia dowodu wewnętrznego, w którym w jednej kwocie jest wykazana wartość
    tych przychodów za ten dzień z podziałem na przychody objęte
    poszczególnymi stawkami ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

    Nie jestem VATowcem, więc zgodnie z powyższą instrukcją (rozporządzenie
    MF z dnia 17.12.2002) powinienem na koniec dnia wystawić dowód wewnętrzny.
    I tu pytanie: czy sporządzanie dowodu wewnętrznego jest niezbędne?
    Gdy zadzwoniłem na informację podatkową zostałem poinformowany, że w
    zasadzie wystarczy prowadzić ewidencję bez wystawiania dowodu wewnętrznego.
    Jeśli nie będę sporządzał dowodu wewnętrznego, ale będę rzetelnie
    prowadził ewidencję przychodów, to czy mogę mieć w związku z tym jakieś
    nieprzyjemności w razie kontroli z US?

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Rex