  • 1. Data: 2009-08-29 07:26:05
    Temat: Dostawa z montazem zamków, wkladek i szyldów do drzwi - jaki VAT ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Mam nadzieję na 7% VAT przy zamówieniu wraz z montażem / wymianą / naprawą usługi
    dostawy wkładek, zamków i szyldów do drzwi w budownictwie mieszkaniowym.
    A dostawca twierdzi, że 7% owszem, ale na całe drzwi, a nie na elementy.
    Może po prostu ich księgowosci się nie chce?
    Wazne, bo 15% robi różnicę i jakby co poszukamy innego dostawcy.
    THX

  • 2. Data: 2009-08-29 08:58:45
    Od: <s...@a...pl>

    Dostawa na 22% VAT.

    Zwróć uwagę, że drzwi z montażem w mieszkaniu powinieneś zafakturować:
    1. drzwi 22% VAT (1000+220)*
    2. montaż 7% VAT (100+7)*
    RAZEM (1327)

    Dlatego też lepiej jest zamówić montaż drzwi (z materiałów firmy montującej, ale
    wg twojej specyfikacji). Wtdy będzie miał:
    1. montaż drzwi 7% VAT (1100+77)*
    RAZEM (1177)*

    *) kwoty są przykładowe.

  • 3. Data: 2009-08-29 09:00:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No przecież o tym piszę, tyle że mam na myśli zamki, wkładki i szyldy - czyli
    elementy składowe drzwi.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-08-29 09:52:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Aug 2009, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    dostawy wkładek, zamków i szyldów do drzwi w budownictwie mieszkaniowym.
    > A dostawca twierdzi, że 7% owszem, ale na całe drzwi, a nie na elementy.

    Niech podadzą podstawę prawną na to co "uznają", będzie prościej.
    Jeśli to to:
    ...czyli "robót budowlano-montażowych oraz remontów", to oczywiście mają
    rację. Stawka 7% nijak nie przysługuje na części, przysługuje z okazji
    remontu drzwi :P (całych drzwi).
    Ale jako że nie wnikałem czy obniżona "stawka na montaż drzwi" wynika
    z tego przepisu (on może dotyczyć tylko prac budowlanych) czy czego
    innego, to Ci nie powiem, czy w "uznawanym" przez nich przepisie
    jest również słowo "remontów" :)

    pzdr, Gotfryd
    BTW: czytanie "nad cytatem" *jest* uciążliwe.

  • 5. Data: 2009-08-29 11:47:31
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dzieki, to juz jakiś punkt zaczepienia.
    JaC