  • Data: 2006-04-03 16:27:12
    Temat: Dochody z wypełniania ankiet itp 'dobrodziejstw'
    Od: "ZauraK" <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Tak sobie zacząłem przeglądać pewne serwisy oferujące 'zarobek' za
    wypełnianie ankiet, czytanie e-maili czy klikanie w banerki.
    Niektóre rodzime inne z zagranicy. I tak nasuwają mi się pytania: Jak
    płacić podatki od takiedo dochodu ?
    Dwa typowe przypadki:
    1)
    - siedziba serwisu w Polsce
    - serwis ociąga podatek (ale nie wystawia PIT, bo niby jakiś tam
    podatek grupowy czy coś)
    "-A kto płaci podatek od zarobionych u Was pieniędzy ?
    -Podatek w całości płaci FIRMA XXX."

    2)
    - siedziba za granicą
    - serwis daje informację
    " Wypełnienie jakichkolwiek osobistych zobowiązań podatkowych z tytułu
    otrzymania przez Ciebie wynagrodzenia od naszej firmy pozostaje tylko i
    wyłącznie w Twojej gestii i w żadnym wypadku nie jest zobowiązaniem
    FIRMY YYY."

    i wiele innych tego typu.

    Na jakiej podstawie płaci się podatek dochodowy (i jaki to rodzaj
    dochodów) w 1) przypadku, a na jakiej w 2) ?

    Przejrzałem archiwum grupy i nic nie znalazłem. Szukałem w ustawie o
    podatku dochodowym od osób fizycznych i nic mi nie podpasowało (może
    nie wiem czego szukać). Googlałem i tez nic. :-(

    ZauraK