  • 1. Data: 2007-05-11 08:41:44
    Temat: Delegacje w DG a potwierdzenia
    Od: ebrom <e...@p...fm>

    Prowadząc DG mogę korzystać z rozliczeń delegacji na podobnych
    zasadach jak pracownicy etatowi, czyli dieta + koszty przejazdu...
    A jak to jest z potwierdzeniami? Oczywiście papierek delegacji z
    określeniem daty, celu podróży, środków, transportu, dołączam np.
    bilety PKP, ale czy muszę mieć potwierdzenie jakimiś pieczątkami opisu
    wyjazdu?

    --
    Romek [Opole]

  • 2. Data: 2007-05-11 16:22:19
    Temat: Re: Delegacje w DG a potwierdzenia
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > A jak to jest z potwierdzeniami? Oczywiście papierek delegacji z

    Jakis czas temu ten papierek przestal byc obowiazkowy. Ale.. jest dalej
    uzywany.

    Robert

  • 3. Data: 2007-05-11 18:27:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert wrote:

    > Jakis czas temu ten papierek przestal byc obowiazkowy. Ale.. jest
    > dalej uzywany.

    Jeśli tym papierkiem nazywasz wszystko to, co trzeba
    zawrzeć w dowodzie wewnętrznym, żeby prawidłowo udokumentować
    poniesione wydatki, to się mylisz. Jest używany, bo jest wymagany.
    Jedynie potwierdzenie nie jest konieczne,
    ale łatwiej coś wykazać jak są jakieś dodatkowe dowody.

  • 4. Data: 2007-05-11 22:02:06
    Od: "RM" <e...@p...fm>

> [...]
    > Jedynie potwierdzenie nie jest konieczne,
    > ale łatwiej coś wykazać jak są jakieś dodatkowe dowody.

    Czyli rozumiem, że potwierdzenie nie jest wymagane - ?

    Dla przykładu załóżmy, że korzystam podczas wyjazdu z PKP:
    - delegację wystawiam sam sobie - określam datę, miejsce wyjazdu i cel
    - rozliczam koszt dojazdu według biletów (dołączonych)
    - uwzględniam ryczałt na dojazdy
    - dodaję stawkę diety
    - wszystko pieczętuję, podpisuję, etc...

    Czy tak to powinno / może wyglądać w DG?

    --
    Romek [Opole]

  • 5. Data: 2007-05-12 07:13:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RM wrote:
> [...]
    > - delegację wystawiam sam sobie - okre?lam datę, miejsce wyjazdu i cel
    > - rozliczam koszt dojazdu według biletów (doł?czonych)

    Nie. Ryczałty nie - tylko koszty wg dokumentów.
    Jedynie dieta (która nie jest bezpośrednio wydatkowaną kwotą)
    może stanowić koszt u prowadzącego DG.

    > - dodaję stawkę diety
    > - wszystko pieczętuję, podpisuję, etc...
    >
    > Czy tak to powinno / może wygl?dać w DG?

    Może.

  • 6. Data: 2007-05-12 07:50:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 May 2007, RM wrote:

> [...]
    > - delegację wystawiam sam sobie - określam datę, miejsce wyjazdu i cel
    > - rozliczam koszt dojazdu według biletów (dołączonych)

    A to z jakiej paki?
    Tylko *udokumentowane wydatki* - poproszę o podstawę prawną na
    jakikolwiek "ryczałt"!
    Skasowane bilety - owszem.

    > - dodaję stawkę diety

    ...a na to wyjątkowo podstawa prawna JEST!

    > - wszystko pieczętuję, podpisuję, etc...
    >
    > Czy tak to powinno / może wyglądać w DG?

    U mnie tak wygląda.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-05-12 10:10:57
    Od: ebrom <e...@p...fm>

    > A to z jakiej paki?
    > Tylko *udokumentowane wydatki* - poproszę o podstawę prawną na
    > jakikolwiek "ryczałt"!
    > Skasowane bilety - owszem.

    Bilety skasowane na szczęście wszystkie mam dołączone, ale biję się w
    pierś - mój błąd - zasugerowałem się "normalnym" rozliczaniem
    delegacji, czyli ryczałt na dojazdy... no i teraz mam problem - w
    każdej rozliczonej delegacji odliczyłem w zeszłym roku 4,40 ryczałtu a
    bilety mam na 4 zł, czyli wszędzie odliczyłem sobie o 0,40 zł za dużo :
    (((
    Co radzisz - jak teraz to rozwiązać - korekta zeznania pit rocznego
    owszem, ale jak w KPIR? czekam mnie korekta dla każdej pozycji gdzie
    rozliczałem delegacje? a co z PIT5 z zeszłego roku - jest podstawa
    żeby dokonać korekty PITów za dane miesiące, czy wystarczy korekta
    rocznego?

    --
    Romek [Opole]

  • 8. Data: 2007-05-12 10:44:00
    Od: ebrom <e...@p...fm>

> [...]
    > rozliczałem delegacje? a co z PIT5 z zeszłego roku - jest podstawa
    > żeby dokonać korekty PITów za dane miesiące, czy wystarczy korekta

    Przejrzałem Gotfrydzie Twoją odpowiedź w jednym z wcześniejszych
    wątków odnośnie wydruków KPIR - sam także prowadzę KPIR w wersji
    elektroniczno-drukowanej - czy uważasz, że w moim przypadku takie
    wydruki danej strony z adnotacją korekta i dołączenie do aktualnie
    wydrukowanych stron będzie dobrym i akceptowalnym rozwiązaniem?
    Rozumiem, że zaliczek z PIT5 nie koryguję - ważniejsze jest
    rozliczenie roczne, a więc PIT36.

    --
    Romek [Opole]

  • 9. Data: 2007-05-12 21:40:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 May 2007, ebrom wrote:

> [...]
    > wydruki danej strony z adnotacją korekta i dołączenie do aktualnie
    > wydrukowanych stron będzie dobrym i akceptowalnym rozwiązaniem?

    Nie wiem, ale ja tak robię.

    pzdr, Gotfryd