  • 1. Data: 2007-06-01 09:31:41
    Temat: Data sprzedazy w uslugach "ciaglych"?
    Od: "Marcin S" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam sie jak to z data sprzedazy na fakturze w przypadku uslug
    tlumaczenia tekstow (mniejszych, wiekszych) swiadczonych w sposob dosc
    systematyczny, regularny...
    Mam *niepisana* umowe z uslugobiorca, ze za owe uslugi bede wystawial mu
    faktury raz w miesiacu na okreslona kwote.
    I teraz jak wyglada sprawa dat sprzedazy na fakturach i dat ich wystawiania ?
    Czy musze koniecznie rozliczac to w okresach do 1 do 30-go kazdego miesiaca?
    Czy popelnie blad jak wystawiac bede faktury za okresy jakie sam uznam za
    stosowne np 15 czerwca, 1 lipca, 20 sierpnia, 8 wrzesnia itd.
    Kazda taka faktura bedzie za wykonane tlumaczenia od momentu ostatniego
    rozliczenia, czyli raz bedzie to 10 tlumaczen innym razem 2 wieksze a jeszcze
    innym razem 1 duze i 5 mniejszych.
    Czy na fakturze musze *koniecznie* pisac jakiego okresu dotycza tlumaczenia i
    ile ich bylo, czy wystarczy ogolna sama nazwa uslugi: "Tlumaczenie tekstow"
    Czy sa jakies przepisy regulujace te kwestie
    Dziekuje za wszelkie sugestie :)

  • 2. Data: 2007-06-02 09:49:07
    Temat: Re: Data sprzedazy w uslugach "ciaglych"?
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Marcin S" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1b53.0000006d.465fe77c@newsgate.onet.pl...
    > Czy na fakturze musze *koniecznie* pisac jakiego okresu dotycza
    > tlumaczenia i
    > ile ich bylo, czy wystarczy ogolna sama nazwa uslugi: "Tlumaczenie
    > tekstow"

    To ostatnie :) A datami wystawienia, znaczy konkretnie w którym miesiącu
    wystawić, to już musisz sobie sam szuflować w porozumieniu ze
    zleceniodawcą tak, żeby jak najlepiej wykorzystać przysługujące ci prawa
    podatkowe, zwłaszcza jeśli chodzi o vat :)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl