  • 11. Data: 2003-01-27 23:33:11
    Temat: Re: Data rozpoczęcia działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ > Jeszcze nie sprawdziłem czy to OP czy OF.
    >+ Oj,tego to Ci nie wybaczę chyba,

    Przyjąłem, kiedyś mi się się nie opłaci ;)

    >+ OP na ryczałcie?

    Ukhm...
    [...]
    >+ > liczą się tylko wpływy - to ma ręce i nogi :)
    >+
    >+ E tam,które to przepisy maja wszystkie członki:-))) Zawsze są jakieś
    >+ mniej sprawne.

    Sugestia że oprócz nóg i rąk ? ;) Hm... Inne propozycje są...
    I pewnie nie wszyscy myślą o głowie ;> !

    >+ > Ech, uczy się człowiek... (całe życie).
    >+
    >+ I mu go zabraknie.

    Ano.

    >+ >> + Wymyślisz jeszcze jakiś podatek od umów handlowych i będzie
    >+ >> + katastrofa.Ale robotę u Kołodki masz już załatwioną :-))
    >+ >
    >+ > Chyba *jednak* nie ;)
    >+
    >+ Znaczy się nie wymyślisz?

    Nie, nie u tego ministra ;) !

    >+ > Natomiast wcale nie mam pewności jak to będzie przy DG OF:
    >+ > samo zawarcie umowy skutków podatkowych nie rodzi, może
    >+ > się rozpędziłem :), ale wszystko inne co da się udowodnić
    >+ > i podciągnąć pod "prowadzenie"...
    >+
    >+ żeby prowadzić to trzeba siedzieć za kierownicą.A jak (taki durny pomysł
    >+ mi przyszedł do głowy,ale o tej porze to na większość jest takich)
    >+ nakisisz sobie ogórków czy innej kapusty za 1mln zł to co?Podatek masz
    >+ od tego zapłacić?

    Ależ nie.
    Ale *ta* sprawa jest wyjątkowo załatwiona ustawowo[1]: ogórki kupujesz
    sobie w dowolnej chwili przed rozpoczęciem DG, byle *na siebie*
    (a nie "na firmę") i później wprowadzasz remanentem początkowym
    na stan towarów handlowych.
    Podobnie przy środkach trwałych. Też kupowanych "na siebie" !

    A że ty wziąłeś sobie mało VATowy towar za przykład, i do tego
    taki co w piwnicy już leży (i ustawowo kupiłeś nie na DG) to
    już nie moje zmartwienie :) (czytaj: wiem że w sprawie VAT
    zaraz wyskakuje korelacja "z rozpoczęciem", ale skoro nie
    mówimy o VAT to nie mówimy :)).

    [...korekta kwoty, OK...]
    >+ > Dla KPiR/PK - to będzie niewątpliwie "prowadzenie" !
    >+
    >+ nie zgadzam się.

    Trudno, podpisujemy protokół rozbieżności :)
    Nie ty jeden (się nie zgadzasz), i nie tylko w tej kwestii: np.
    na liście rozbieżności jest "rozpoczęcie DG" (i nic na to nie
    poradzę - Artur jest przeciw Maddy, mnie i dziesiątkom innych
    grupowiczów).

    [...naprawa stołu...]
    >+ Swój na 100%,a jak sąsiada to trzeba uważać z kim tańczysz (a nie daj
    >+ Boże wziąć za to kasę)
    >+ jak w banku masz US na głowie,DPO i VAT do zwrotu razem ze stołem
    >+ sąsiada:-)))

    No to się zgadzamy !

    [...]
    >+ Nie na temat niestety. Brak definicji rozpoczęcia,a o tym chyba "gadamy"

    Ano tak. Pisałeś o definicji DG to nie skojarzyłem, wziąłem
    "literalnie" niczym SN... :[
    A definicji rozpoczęcia nie ma - inaczej Artur by nas już
    wszystkich dawno rozdeptał :>

    [...HDD...]
    >+ Ja też mam,tylko zapomniałem na którym.

    :)

    pzdr, Gotfryd
    [1] znaczy: MF z upoważnienia ustawy...

  • 12. Data: 2003-01-27 23:39:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Anna Maria wrote:

    >+ "Jacek" <c...@p...pl> wrote[...]
    [...]
    >+ > dnia uzyskania pierwszego przychodu. W przypadku nowo utworzonej spółki
    >+ > za rozpoczęcie działalności uważa się datę uzyskania pierwszego przychodu
    >+ > przez tę spółkę.
    >+
    >+ Przepraszam bardzo, że się wtrącę.. :)
    >+ Czy mam rozumiec, że dopóki mam wydatki (mowa o sp. z o.o.), a brak
    >+ przychodów, to jeszcze nie rozpoczęłam działalności???

    O ile wiem, to spółka ma taki stan jak "w organizacji" !

    >+ A co z szanownym fiskusem? czy dopóki nie zarobię, nie dostanę zwrotu vatu?

    Co do VATu, to wyjątkowo ci się trafiło: za drobnymi wyjątkami
    dokładnie tak to działa :( (nie ma przychodu - nie ma zwrotu,
    choć VAT nie przepada - leży i czeka !).
    Nie wiem jak przy zakupie ŚT...

    >+ A może dopóki nie mam dochodu, to nie składam deklaracji?

    Może jakiś księgowy albo i doradca powie...

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-01-28 08:57:46
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Nie, nie u tego ministra ;) !

    A co to? Minister Ci się nie podoba? Taki fajny jest przecież :-))) Nawet
    w teatrze miałby szanse znaleźć pracę,a on mimo wszystkich przeciwnośći
    służy ludziom,piastując tak odpowiedzialne i niewdzięczne
    stanowisko.Hobbysta jakiś czy co? A może jest z nim jak z przepisami?

    > Ale *ta* sprawa jest wyjątkowo załatwiona ustawowo[1]: ogórki kupujesz
    > sobie w dowolnej chwili przed rozpoczęciem DG,

    Jakiej DG? Ja sobie kiszę i już, i nie mam zamiaru prowadzić żadnej DG.Ty
    z kolei starasz się dowieść,że jak sobie już nakisiłem to prowadzę DG,bo
    zainwestowałem 1Mzł.Jak się ogóry "udadzą" i postanowię je sprzedawać,no
    to już trudno,będe tym biznesmenem.

    > (a nie "na firmę") i później wprowadzasz remanentem początkowym
    > na stan towarów handlowych.
    > Podobnie przy środkach trwałych. Też kupowanych "na siebie" !

    Wszystko jasne.Przecież nie kupię na firmę jak jej nie mam.

    Sam fakt posiadania ST,środków obrotowych i towarów handlowych nie robi z
    nikogo przedsiębiorcy.I tu chyba nie zaprzeczysz.

    > Trudno, podpisujemy protokół rozbieżności :)

    Podpisuję

    > Nie ty jeden (się nie zgadzasz), i nie tylko w tej kwestii:

    O i nie jest to po raz ostatni-uprzedzam :-))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 14. Data: 2003-01-28 23:21:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ > Nie, nie u tego ministra ;) !
    >+
    >+ A co to? Minister Ci się nie podoba? Taki fajny jest przecież :-)))

    Nie mam przekonania czy człowiek dogadujący się z komputerami
    miałby łatwo dogadać się z rzeczonym ministrem. Ot, takie
    przeczucie ;)

    >+ Nawet w teatrze miałby szanse znaleźć pracę,

    Hm... A mnie by mogli nie chcieć ;[
    [...]
    >+ A może jest z nim jak z przepisami?

    Rozwiń bo brzmi zachęcająco :)

> [...]
    >+
    >+ Wszystko jasne.Przecież nie kupię na firmę jak jej nie mam.

    To nie ma pytań.

    Weź, zajrzyj na początek wątku i upenij się czy nie chodzi
    jednak o przypadek pt. "kupiłem coś 'na firmę'[1] przed rozpoczęciem
    DG". Lub o brak skonkretyzowania czy 'na firmę' czy 'na osobę' :)
    [1] Oczywiście 'firma' używane niezgodnie z KSH. Powonno być
    "na nazwę DG" :]

    >+ Sam fakt posiadania ST,środków obrotowych i towarów handlowych nie robi
    >+ z nikogo przedsiębiorcy.I tu chyba nie zaprzeczysz.

    I nigdy nie zaprzeczałem.
    Problem w tym kiedy Jerzy Nowak kupi towar a odbiorcą (zapisanym
    na fakturze) jest "COSTAMWPLANIE Jerzy Nowak".
    *Taki* zakup IMHO rodzi przy KPiR wątpliwości :)

    >+ > Trudno, podpisujemy protokół rozbieżności :)
    >+
    >+ Podpisuję

    Wyszło na to, że najpierw musimy ustalić czego dotyczy rozbieżność,
    bo interpretacje mamy równie zgodną jak premier ze specami z UE :] !
    [...]
    >+ O i nie jest to po raz ostatni-uprzedzam :-))

    Inaczej grupa przestałaby być "dyskusyjna" :)
    IMHO im więcej wątpliwości wyciągniemy na wierzch tym lepiej
    (dla nas). A później "każdy odpowiada za siebie"... !

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-01-29 00:04:25
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Nie mam przekonania czy człowiek dogadujący się z komputerami
    > miałby łatwo dogadać się z rzeczonym ministrem. Ot, takie
    > przeczucie ;)

    Przeczucie przeczuciem, konkrety się liczą.Razem jednak byście
    pasowali,on też ma jakieś przeczucia :-))

    > Hm... A mnie by mogli nie chcieć ;[

    No mogliby niestey,a może jednak by zechcieli?

    > Rozwiń bo brzmi zachęcająco :)

    E, Gotfryd osłabiasz mnie :-)) Taki inteligetny człowiek,z taka wiedzą i
    nie czuje? No jedynie późna pora Cię usprawiedliwia,więc znowu łapiesz na
    " łagodny wymiar".Krótko-durne są.

    > I nigdy nie zaprzeczałem.
    Przecież musiałem zostawić coś ,gdzie się zgadzamy-co to by za dyskusja
    była-każdy swoje i już .A tak to ładnie dochodzimy do wspólnych wniosków
    i nikt nie protestuje:-)))

    > Problem w tym kiedy Jerzy Nowak kupi towar a odbiorcą (zapisanym
    > na fakturze) jest "COSTAMWPLANIE Jerzy Nowak".
    > *Taki* zakup IMHO rodzi przy KPiR wątpliwości :)

    Może i rodzi,ale jest jeszcze instytucja "poronienia" .Zaraz mnie tu
    op.....lą zwolennicy takiej jednej ustawy.Każde działanie powinno byc
    przemyślane,a jak któś (błąd celowy) nie pomyślał to "urodzi"

    > Wyszło na to, że najpierw musimy ustalić czego dotyczy rozbieżność,

    Ale po co?Osiągneliśmy sukces-jest protokół rozbieżności.A czego on
    dotyczy to już nieważne.Będzie w TVP news- w dniu xx.yy.zzzz Gotfryd
    podpisał z Jackiem protokół rozbieżności dotyczący
    ...................................................J
    est to efekt kilku
    dniowych dyskusji na forum ..............Dyskusje były zażarte i obie
    strony miały mnóstwo zastrzeżeń, jednak dobra wola rozwiązania
    nabrzmiałego konfliktu wzięła górę.należy z nadzieją patrzeć w
    przyszłość,a środowiska zaangażowane w zaistniałe problemy otrzymają
    nowe,zupełnie inne możliwości.Problem został zażegnany.

    > bo interpretacje mamy równie zgodną jak premier ze specami z UE :] !

    ONI mogą ,nam nie wypada, i nie ubliżaj mi porównując mnie do premiera,a
    co gorsza, te skojarzenia z UE.Podpadłeś mi bracie :-)))))))))))))))

    > Inaczej grupa przestałaby być "dyskusyjna" :)

    Przyznam się że czasami (jak mi busola nawala) marzę o tym,abyśmy tu na
    tej grupie kłócili się jak zainewstować pieniądze na zaoszczędzonych
    podatkach.Zaoszczędzonych należy czytać
    zmniejszonych,uproszczonych,jaśniejszych,bez oficjalnych interpretacji
    MF..... idę spać -rozmarzyłem się za bardzo,albo znowu busola mi zaczyna
    nawalać.

  • 16. Data: 2003-01-29 00:43:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...do mnie...]
    >+ Przeczucie przeczuciem, konkrety się liczą.Razem jednak byście
    >+ pasowali,on też ma jakieś przeczucia :-))

    No to wpadłem jak śliwka w kompot :>
    [...]
    >+ Krótko-durne są.

    Nie brałem pod uwagę aż tak dobrej kindersztuby :)
    [...]
    >+ Przecież musiałem zostawić coś ,gdzie się zgadzamy-co to by za dyskusja
    >+ była-każdy swoje i już .A tak to ładnie dochodzimy do wspólnych wniosków
    >+ i nikt nie protestuje:-)))

    OK, znaczy mogę iść spać :)
    [...]
    >+ ONI mogą ,nam nie wypada, i nie ubliżaj mi porównując mnie do premiera,a
    >+ co gorsza, te skojarzenia z UE.Podpadłeś mi bracie :-)))))))))))))))

    Znowu... jednak należy iść spać !
    [...]

    Ciekawe, ten sam wniosek o spaniu... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-01-29 09:15:16
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Ciekawe, ten sam wniosek o spaniu... :)

    Czyli jednak potrafimy się dogadać w niektórych "rozdziałach" :-))