  • 1. Data: 2009-06-30 17:28:44
    Temat: Czy zapłacę podatek od darowizny zwracając ją darowującemu? ;-)
    Od: "Ela" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    sprawa wydawać się może wg tytułu nieco dziwna, ale pozwólcie, że
    przedstawię szczegóły, które nieco rozjaśnią sprawę.

    Rok temu, w 2008 r., otrzymałam od ojca darowiznę w postaci 1/3 kawalerki
    (2/3 tego mieszkania do tej pory stanowiły moją własność, po darowiźnie
    miałam całość mieszkania). Do dnia dzisiejszego mieszkanie jest moje, jestem
    tam zameldowana i tam mieszkam.

    W tym roku zmianie uległa nasza sytuacja rodzinna i tu pojawia się pytanie.
    Chcemy zamienić się z tatą mieszkaniami: tata chce mi podarować swoje
    większe mieszkanie, ja mam mu podarować tę kawalerkę (umowa zamiany
    mieszkania). I teraz pytanie: jak na tę zamianę spojrzy urząd skarbowy? Czy
    potraktuje to jakby sprzedawała mieszkanie i każe mi zapłacić podatek od
    darowizn od 1/3 mieszkania, którą otrzymałam od taty w 2008 r, czy może
    potraktuje to jako darowiznę i będzie cisza?

    pomóżcie proszę, bo nie spotkałam się wcześniej nigdzie z takim pytaniem
    pozdrawiam
    Ela