  • 1. Data: 2006-01-29 20:24:48
    Temat: Czy takie coś jest legalne, czy się nie będzie US czepiać?
    Od: tarcamion <t...@t...pl>

    Firma A wynajmuje sprzęt od firmy B, której następnie robi usługi tym
    sprzętem. Od razu uprzedzam, że jest tak, bo tak jest wygodniej i robią
    się koszty.

    Albo wariant 2.

    Firma A wynajmuje sprzęt do firmy B, której właścicielem jest Kowalski i
    robi nim usługi fimie C, której Kowalski jest współwłaścicielem.
    Jak na teo może patrzeć US

  • 2. Data: 2006-01-31 01:42:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jan 2006, tarcamion wrote:

    > Od razu uprzedzam, że jest tak, bo tak jest wygodniej i robią się
    > koszty.

    Ustawodawca przewidział :>

    > Firma A wynajmuje sprzęt do firmy B, której właścicielem jest Kowalski i robi
    > nim usługi fimie C, której Kowalski jest współwłaścicielem.
    > Jak na teo może patrzeć US

    W obu ustawach podatkowych (dochodowy i VAT) jedno wspólne pojecie:
    "transakcje z podmiotami powiązanymi".
    Skrót: US wyznacza "cenę rynkową" i na jej podstawie określa
    przychód. Jednocześnie owo "określenie ceny" nie jest fakturą
    czy innym dowodem księgowym, więc w "sprzężonej" firmie nie
    powoduje kosztu.
    Skutek: ew. różnicę w podatku traci się bezpowrotnie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-31 07:37:40
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    A możesz mi podać jakieś namiary na definicję podmiotów powiązanych.
    Szukam, szukam i nie mogę znaleźć. Która ustawa o tym mówi?

  • 4. Data: 2006-01-31 23:01:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, tarcamion wrote:

    > A możesz mi podać jakieś namiary na definicję podmiotów powiązanych. Szukam,
    > szukam i nie mogę znaleźć.

    Niemożliwe!

    > Która ustawa o tym mówi?

    O podatku dochodowym osób fizycznych - art.25 oraz o VAT - art.32.
    Zdaje się że w Ordynacji też jest wzmianka, ale ze względu na
    regulacje szczegółowe i tak nie miałoby to znaczenia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)