  • 11. Data: 2006-09-09 10:17:34
    Temat: Re: Czy mogę roliczać usługę zwolnioną doliczając VAT
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Anow napisał:

    > No właśnie jaki?
    > W starej ustawie było że nie ma prawa do odliczenia VAT jak czynność
    > zwolniona a wystawiono FA z podatkiem. Ale w nowej chyba nie ma tego?

    jest, ale z pozwala odliczyć w wypadku przedstawionym powyżej

  • 12. Data: 2006-09-09 10:22:02
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Ty musisz odprowadzić do US 220 zł, klient nie ma prawa odliczyć nic bo
    > faktura błędna.

    powołujesz się na ustawę, która nie obowiązuje już ponad 2 lata

    Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    stosuje się do nabywanych przez podatnika:

    3a. Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu
    różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne
    w przypadku gdy:

    2) transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu, jest
    zwolniona od podatku - a kwota wykazana w fakturze nie została uregulowana;

    powołujesz się na ustawę, która nie obowiązuje już ponad 2 lata