  • 1. Data: 2005-03-22 20:12:12
    Temat: Czy jeszcze jest?
    Od: "Wonder" <w...@p...fm>

    Witam.
    Pod koniec 2004 roku kupiłem domek. Nadaje się do remontu. Remont zacząłem w
    2005 r. Czy jeszcze mogę odliczyć ten wydatek od podatku? W różnych poradach
    jest to wyjaśnione, ale mało dokładnie. Co znaczy że "Ulga remontowa jest
    trzyletnia, zatem odliczanie wydatków z tytułu remontu przysługuje również
    tym podatnikom, którzy pierwsze wydatki ponieśli na ten cel dopiero w 2004
    r. lub poniosą je w 2005 r." Czy aby odliczyć wydatki poniesione w 2005,
    trzeba spełnić jakieś warunki dotyczące lat poprzednich? "Zmiany do Ustawy z
    dnia 26 lipca 1991 o podatku dochodowym od osób fizycznych znoszące ulgę z
    tytułu poniesienia wydatków na remont i modernizację budynku". Czy te zmiany
    obowiązują dopiero od 2006r? Jeśli ponoszę wydatki w 2005, ulga nie
    przechodzi na następny rok (zakładając że jest wyższa niż zapłacony w 2005r
    podatek)? Od czego odlicza się ulgę remontową, od podatku czy podstawy
    opodatkowania? Sorry za tyle pytań, ale każdy błąd w zeznaniu podatkowym to
    kryminał ;-)

    Wonder

  • 2. Data: 2005-03-23 16:13:34
    Temat: Re: Czy jeszcze jest?
    Od: "Magda B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wonder" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > r. lub poniosą je w 2005 r." Czy aby odliczyć wydatki poniesione w 2005,
    > trzeba spełnić jakieś warunki dotyczące lat poprzednich?
    Wydać minimum 567zł

> [...]
    2005r
    > podatek)? Od czego odlicza się ulgę remontową, od podatku czy podstawy
    19% wydatków odlicza się od podatku