    From: <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy jest podatek od odszkodowań
    Date: 10 Apr 2002 09:26:55 GMT

    Szukam przepisu na który mogę się powołac w następującej sprawie:
    zostałem zwolniony z pracy, zakład nie wydał mi w terminie świadectwa pracy
    (uczynił to dopiero po 2 miesiącach). Sąd zasądził mi odprawe z tytułu
    zwolnienia i odszkodowanie z tytułu nie wydania świadectwa pracy w terminie.
    Zakład pracy wypisując mi PIT odprawę i odszkodowanie zaliczył do dochodu i
    odliczył od nich podatek, a podobno odszkodowania są zwolnione od podatku.
    Chcę złozyć rozliczenie roczne podatku, ale nie wiem czy zakład słusznie
    pobrał mi podatek od odszkodowania.