  • 1. Data: 2006-08-17 22:07:45
    Temat: Czy dobrze robie?
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Witam!

    Mam takie pytanie,
    pod jedna firma prowadze dwa rodzaje dzialalnosci : restauracje i sprzedaz
    komputerow.
    W restauracji mam kase fiskalna, na ktorej nabijam tez niektore transakcje
    zwiazane z
    komputerami (np. uslugi, naprawy lub jakies poszczegolne elementy).
    Jednak gdy sprzedaje komputer (nawet osobie fizycznej) to nie wystawiam
    paragonu z
    kasy lecz fakture Vat.
    I mam w zwiazku z tym pytanie - czy powinienem wystawiac fakture i wbijac
    sprzedaz na kase,
    czy tez sama faktura wystarczy?

    Pozdr.
    Damian

  • 2. Data: 2006-08-18 00:28:32
    Temat: Re: Czy dobrze robie?
    Od: "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl>

    Użytkownik "> Prezes Damian <" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasy lecz fakture Vat.
    > I mam w zwiazku z tym pytanie - czy powinienem wystawiac fakture i wbijac

    Źle robisz, niestety.
    Powinieneś wystawiać każdorazowo paragon fiskalny, jeżeli juz masz kasę w
    firmie.
    A do tego jeżeli ktoś sobie życzy fakturę, do raragonu fiskalnego.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-18 06:04:12
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Źle robisz, niestety.
    > Powinieneś wystawiać każdorazowo paragon fiskalny, jeżeli juz masz kasę w
    > firmie.
    > A do tego jeżeli ktoś sobie życzy fakturę, do raragonu fiskalnego.

    Doprawdy? I co robi dalej?
    Nic czy ma tą samą sprzedaz zaewidencjonowaną w dwóch ewidencjach sprzedazy?

  • 4. Data: 2006-08-18 06:41:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bartek wrote:

    > Doprawdy? I co robi dalej?
    > Nic czy ma tą samą sprzedaz zaewidencjonowaną w dwóch ewidencjach
    > sprzedazy?

    Dla każdego kto przeczytał te przepisy to chyba oczywiste co robi
    dalej. Paragon podpina do kopii faktury a klientowi wydaje tylko
    oryginał faktury.

  • 5. Data: 2006-08-18 06:53:25
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Dla każdego kto przeczytał te przepisy to chyba oczywiste co robi
    > dalej. Paragon podpina do kopii faktury a klientowi wydaje tylko
    > oryginał faktury.

    Ja wiem, ze w efekcie sprzedaz nie bedzie zdublowana tzn. kwoty wynikające z
    faktur skorygują wartosci z 'zafakturowanych' paragonów. Ale chodzi mi o to,
    czy aby na pewno *musi* zawsze wystawic paragon zamiast jedynie faktury,
    jesli klient sobie zyczy faktury.

  • 6. Data: 2006-08-18 06:59:30
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

> [...]
    > to, czy aby na pewno *musi* zawsze wystawic paragon zamiast jedynie
    > faktury, jesli klient sobie zyczy faktury.

    W momencie gdy jest juz w firmie kasa fiskalna kazda sprzedaz
    dla osoby fizycznej *misi* byc przeprowadzona przez kase.
    Faktura jest tylko ew. uzupelnieniem a nie dokumentem zastepujacym
    paragon.

    Darek

  • 7. Data: 2006-08-18 10:46:03
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 18-08-2006 o 08:59:30 Dariusz Domagała
    <b...@i...net.pl> napisał:

> [...]
    > dla osoby fizycznej *misi* byc przeprowadzona przez kase.
    > Faktura jest tylko ew. uzupelnieniem a nie dokumentem zastepujacym

    Przy okazji zadam takie pytanie proste.
    Czy wpisuje się do KPiR tę fakturę?
    Jak to się robi, żeby nie dublować wpisów (faktura, zestawienie z kasy)?
    Dopiero będę musiał zakupić kasę, stąd takie pytanie.

    PiotrB.

  • 8. Data: 2006-08-18 14:41:37
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Czy wpisuje się do KPiR tę fakturę?
    > Jak to się robi, żeby nie dublować wpisów (faktura, zestawienie z kasy)?
    > Dopiero będę musiał zakupić kasę, stąd takie pytanie.

    Jednym z rozwiazan jest zalozenie ew. faktur do ktorych wystawiono
    FV ale w KPiR tego sie nie ujmuje - zalatwia to raport miesieczny z kasy

    Darek

  • 9. Data: 2006-08-18 17:35:22
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Jednym z rozwiazan jest zalozenie ew. faktur do ktorych wystawiono
    > FV ale w KPiR tego sie nie ujmuje - zalatwia to raport miesieczny z kasy

    Chyba lepszym rozwiazaniem będzie wpisywac wszystkie faktury do ew. vat i
    kpir a wartosc ewidencyjna zapisaną w kasie skorygowac o wartosc faktur i
    taką wpisac do ewidencji.

  • 10. Data: 2006-08-19 08:02:35
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl> napisał w wiadomości

    > Źle robisz, niestety.
    > Powinieneś wystawiać każdorazowo paragon fiskalny, jeżeli juz masz kasę w
    > firmie.

    No ale jesli bedzie sprzedawal komus "na firme" to juz niekoniecznie.

    Pozdrawiam
    SDD