  • 1. Data: 2007-07-16 17:53:54
    Temat: Czy ZUS to przymus ?.
    Od: "P.S" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jestem przeciwny przymusowym ubezpieczeniom społecznym w obecnym kształcie
    , formie i wielkości ,
    w związku z tym poszukuję odpowiedzi na pytanie :
    jakim prawem , pod przymusem i groźbą zabiera się tak duże pieniądze z
    wynagrodzeń na
    ubezpieczenia społeczne ?

    Czytałem w internecie ustawę z dnia 13 października 1998 r. o systemie
    ubezpieczeń społecznych , ale nieznalazłem tam informacji kto dlaczego i na
    jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym .
    Czytałem także Konstytucję RP , i tam również nieznalazłem interesujacych
    mnie , i nie tylko mnie , informacji .

    Link do ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0887.htm

    W załączonych poniżej fragmentach ustawy wyczytałem tylko że , ustawa
    określa kto podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym ,
    ale w całej ustawie nie znalazłem informacji kto kiedy dlaczego i na
    jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym = w istotny
    sposób ogranicza moją wolność człowieka i obywatela .

    Bardzo proszę o opinie na ten temat .
    Pozdrawiam,
    Piotrek.

    Dziennik Ustaw z 1998 r. Nr 137 poz. 887

    USTAWA

    z dnia 13 października 1998 r.

    o systemie ubezpieczeń społecznych.

    (Dz. U. z dnia 10 listopada 1998 r.)

    Rozdział 2

    Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym

    Art. 6. 1. Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegają, z
    zastrzeżeniem ust. 3 oraz art. 8 i 9, osoby fizyczne, które na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej są:
    1) pracownikami, z wyłączeniem prokuratorów,
    2) osobami wykonującymi pracę nakładczą,
    3) członkami rolniczych spółdzielni produkcyjnych i spółdzielni kółek
    rolniczych, zwanymi dalej "członkami spółdzielni",
    4) osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy
    zlecenia, jeżeli zostały zawarte z jednym zleceniodawcą na czas dłuższy niż
    14 dni, a okres przerwy między nimi wynosi mniej niż 60 dni, zwanymi dalej
    "zleceniobiorcami", oraz osobami z nimi współpracującymi, z zastrzeżeniem
    ust. 4,
    5) osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność oraz osobami z nimi
    współpracującymi, ----------------------------

  • 2. Data: 2007-07-16 19:24:16
    Temat: Re: Czy ZUS to przymus ?.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "P.S" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > w związku z tym poszukuję odpowiedzi na pytanie :
    > jakim prawem , pod przymusem i groźbą zabiera się tak duże pieniądze z

    Bo tak sobie przedstawiciele narodu zagłosowali.

  • 3. Data: 2007-07-16 21:40:58
    Od: Yarek <y...@f...pl>

    P.S pisze:
    > Witam. jakim prawem , pod przymusem i groźbą zabiera się tak duże
    > pieniądze z wynagrodzeń na ubezpieczenia społeczne ?

    Kaduka.

    --
    Yarek

  • 4. Data: 2007-07-16 23:31:48
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 16 lip 2007 w liście [news:f7gbbl$48h$1@news.onet.pl] P.S
    [p...@p...onet.pl] napisał(a):

    > Bardzo proszę o opinie na ten temat .

    Ja nie na temat, ale z racji zawodu nie mogę wytrzymać - spację daje
    się po kropce i przecinku, a nie przed.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 5. Data: 2007-07-21 09:49:39
    Od: "P.S" <p...@p...onet.pl>

    Witam ,
    Pozdrawiam i dziękuję za odzew.

    Proszę jeszcze raz spojrzeć na poniżej zamieszczony artykuł z Konstytucji
    RP ,
    który, jak myślę, reguluje sprawy z zakresu zabezpieczenia społecznego w
    tym i po osiagnięciu wieku emerytalnego .

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    -----------
    Rozdział II

    WOLNOŚCI I PRAWA EKONOMICZNE, SOCJALNE I KULTURALNE
    Art. 67.

    1.. Obywatel ma prawo do zabezpieczenia społecznego w razie niezdolności
    do pracy ze względu na chorobę lub inwalidztwo oraz po osiągnięciu wieku
    emerytalnego. Zakres i formy zabezpieczenia społecznego określa ustawa.
    ------------
    Proszę zwrócić uwagę że umieszczony on jest w rozdziale II Konstytucji RP ,
    określajacym "Wolności i Prawa ekonomiczne, socjalne i kultularne",
    a nie na przykład w rozdziale "obwiązki, przymus, ograniczenia wolności,
    podatki, przymusowe świadczenia na rzecz społeczeństwa, państwa ".

    Mam pytanie czy jest w Konstytucji RP zapis mówiący o nakładaniu na
    Obywateli obowiązku podlegania przymusowi ubezpieczania się w ZUS ? .

    Jak już mówiłem w powyższych postach,
    uważam że cały ten przymus ubezpieczeniowy , ustawa o
    ubezpieczeniach społecznych jest mocno naciągana i niezgodna z
    Konstytucją RP ,
    ponieważ w istotny sposób ogranicza wolność ekonomiczną i wolność wyboru
    obywateli
    z bardzo istotnymi ujemnymi skutkami .

    Ogólnie rozpoznaję sytuację w temacie przymusu ubezpieczeń społecznych ,
    ponieważ chcę złożyć pozew do "Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w
    Strasburgu"
    o nieuzasadnione ograniczenie mojej wolności ekonomcznej wolności wyboru .
    ( Marzy mi się zbiorowy pozew ponad miliona obywateli, tak by pozew miał
    realną siłę i wsparcie trudne do zignorowania ).

    W związku z powyższym bardzo ważne dla mnie są wasze posty, opinie,
    dyskusja,
    różne punkty widzenia i wszelkie rady i informacje ,
    kto wie może pod wpływem tej dyskusji ktoś wpadnie na super pomysł
    i pozbędziemy się monopolu ZUS i odzyskamy swoje pieniądze i wolność
    dysponowania nimi z pożytkiem dla naszej własnej przyszłości.
    ( w moim przypadku na dziś dzień cała sprawa przeciw ZUS jest dla mnie
    warta jakieś 250 000 pln zl ,
    a w perspektywie całego mojego życia to pewnie z 1 milion złotych , tak
    więc jest o co walczyć ).
    Tak więc nieżałować klawiatury i mózgów na pohybel złodziejskim biurokratom.
    Pozdrawiam.
    P.S.

  • 6. Data: 2007-07-21 11:29:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-07-2007 o 11:49:39 P.S <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ogólnie rozpoznaj? sytuacj? w temacie przymusu ubezpiecze? spo?ecznych ,
    > poniewa? chc? z?o?yae pozew do "Europejskiego Trybuna?u Praw Cz?owieka w
    > Strasburgu"
    > o nieuzasadnione ograniczenie mojej wolno?ci ekonomcznej wolno?ci wyboru
    > .
    > ( Marzy mi si? zbiorowy pozew ponad miliona obywateli, tak by pozew mia?
    > realn? si?? i wsparcie trudne do zignorowania ).

    ETPC raczej nie zrobi wyłomu, bo eurosojuz ma się integrować a nie
    dezintegrować, ale warto spróbować jeśli jest chociaż 1% szansy na
    cokolwiek.
    Z tym że nie lepiej skargę do Trybunału KOnstytucyjnego najpierw złożyć
    (wiem że tam też razwiedkowe eurosojuziaki siedzą ale może akurat się coś
    uda,
    poza tym nie znam się na procedurze w takich sytuacjach)?
    Tak czy siak, gdy będzie pozew i bedzię w duchu liberalnym to podpiszę.